Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

14 najčešćih pitanja o telu nakon porođaja

Kada se porodite vaše telo takođe očekuju velike promene, ali ovog puta u obrnutom smeru. Saznajte kako se menja telo posle trudnoće...

 Izvor: Foto: Shutterstock

11. Zašto su mi noge otečene, a vene proširene?

Otečenost nogu, od čega pate neke trudnice, ublažiće se ubrzo nakon porođaja. Međutim, čak i u tom razdoblju, neke žene će da osećaju trnce u nogama. Hodanje donosi olakšanje, pa zato češće šetajte. Proširene vene i kapilari će se do određene mere povući gubitkom telesne težine, ali nikada neće u potpunosti da nestanu. U nekim ozbiljnijim slučajevima biće potreban i zahvat, kako bi se rešio problem proširenih vena - o tome se posavetujte sa lekarom.

12. Kada ću ponovo da dobijem menstruaciju?

Moguće je da se menstruacija ne vrati tokom celog perioda  dojenja. Ako i započne ciklus, on ne bi smeo da utiče na dojenje, mada količina mleka ponekad može da se malo smanji. Pijte često i mnogo tečnosti, kako bi se količina mleka stabilizovala. Ako ne dojite, menstruacija bi mogla da se vrati za četiri do osam nedelja. Prva menstruacija bi mogla da bude obilnija nego inače, sa krvnim ugrušcima, a kasnije neredovna. Ako se idućih nekoliko meseci ne uspostavi vaš uobičajeni ciklus, javite se ginekologu.

Povezane vesti

13. Kada ću moći da imam odnose?

Odložite polne odnose prvih šest nedelja nakon porođaja sve dok vaš ginekolog na pregledu ne potvrdi da ste se potpuno oporavili.
U međuvremenu, razmislite koji biste oblik kontracepcije želeli. Ovulacija može da se javi i pre povratka menstruacije, čak i ako dojite. Kada se osetite spremni (fizički i emocionalno), upustite se u polni odnos tempom koji vama najviše odgovara.

Nakon porođaja, sluzokoža vagine ne proizvodi dovoljno sekreta, što je posledica niskog nivoa estrogena. Suvoća vagine će biti izraženija ako dojite, jer se time održava nizak nivo estrogena. Korišćenje lubrikanata pomaže u takvim situacijama.

Savet+
Pazite da upotrebljavate lubrikante na bazi vode, posebno ako se štitite kondomima ili dijafragmom, jer bi lubrikanti na bazi ulja mogli da oslabe lateks i dovedu do pucanja kondoma, ili da unište dijafragmu.

14. Smem li da započnem sa dijetom i vežbanjem nakon porođaja?

Tokom razdoblja dojenja, važno je da se dobro hranite, da unosite dovoljno hrane i tačno određene sastojke. Ako dojite, količina hranljivih sastojaka koje beba dobija preko mleka zavisi od kvaliteta hrane koju unosite. Dojenje postavlja više zahteva za vaše telo nego trudnoća, stoga je svaki dan potrebno uneti 500 kalorija više nego inače. U tom periodu je važno da ne pribegavate dijetama. Poštujte svoje telo i jedite hranu koja će vam dati dovoljno energije, i pijte mnogo vode.

Vežbajte, jer je važno da se osećate zdravo u duhu i telu. Započnite sa vrlo laganim vežbama istezanja, Kegelovim vežbama za jačanje mišića karlice, i hodanjem. Obavezno se konsultujte sa lekarom pre nego što započnete bilo kakav program vežbi nakon porođaja! On će vas sigurno posavetovati da pripazite sa fizičkim aktivnostima ako ste se porodili carskim rezom. Ne podižite teške predmete i ne nosite teške stvari. Izbegavajte svaku aktivnost koja bi mogla da uzrokuje naprezanje trbušnih mišića.

Tekst: Rahela Filip

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica