Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Masaža olakšava porođajne bolove

U svetu se već dugi niz godina, kao jedna od neinvazivnih metoda protiv bola, na porođaju primenjuje masaža.

  Izvor: Foto: Shutterstock

Koja mesta je najbolje masirati?


Masaža ramena

Pravilno disanje u toku porođaja povećava količinu kiseonika potrebnog porodilji i bebi. Masaža ramena će opustiti telo i omogućiti ritmično disanje.


Preporuke za masiranje
:Neka  vaš partner  ili babica stavi ruke na vaša ramena i lagano se nasloni na njih. To će vam pomoći da spustite ramena ukoliko su pogrbljena usled stresa. Zatim neka rukama ritmično potiskuje vaša ramena ka laktovima. Recite mu da li vam masaža prija i kako da je poboljša.

Saveti za budućeg tatuMože se desiti da vaša pertnerka loše reaguje na masažu. Imajte razumevanja jer neke žene ne mogu da podnesu da ih tokom kontrakcija neko dodiruje. Kontrakcije su izuzetno bolne i čak i najslabiji stimulans može postati više nego što žena može da podnese. Ne shvatajte njene primedbe lično, budite fleksibilni i potrudite se da nađete drugi način da joj pomognete.

Partner vam takođe može staviti ruke na ramena i palčevima masirati tačke iza lopatica malim kružnim pokretima. Reagujte ako vam masaža ne prija usled prejakog ili preslabog pritiska ili ukoliko je prebrza. Veoma je važno da njegovi pokreti ne budu previše brzi jer će vam to verovatno ubrzati disanje, a poenta je da se ono uspori!


Masaža leđa

Mnoge žene osećaju bol u donjim leđima tokom kontrakcija, tako da masaža ovog dela tela može umnogome pomoći.


Preporuke za masiranje
:Na početku porođaja, vaš partner može dlanovima gladiti jednu stranu vaše kičme od ramena do samog dna leđa. Zatim neka drugom rukom gladi drugu stranu kičme, održavajući ritmične pokrete dok je jednom rukom u konstantnom dodiru sa vama. Ovi dugački, spori pokreti mogu biti veoma umirujući.

Neka vas masira celom šakom a ne samo dnom šake. Prstima mora da dodiruje vaše telo da bi osetio gde ste napeti.

U poodmakloj fazi porođaja,

VežbajtepreporođajaPredloženetehnikemasiranjamožetedasasvojimpartneromvežbatekodkuće.Takođe,pomoćmožetedapotražiteiodfizioterapeutakojićevasnaučititehnikamajedan-na-jedan,prenegoštosepribližidanporođaja.Nekipredporođajnikurseviusvetunudebesplatnečasovemasaže,nakojimaparovimogudanaučerazličitepozeitehnikemasiranja.

vaš partner može dnom šake čvrsto pritiskati dno vaših leđa. Moraće da primeni dosta pritiska kako bi pružio otpor jakim kontrakcijama. Ili može svojim palčevima praviti kružne pokrete preko rupica koje se nalaze u dnu vaših leđa. Recite mu šta vam najviše prija.


Masaža stopala

U toku porođaja čvrsta, ritmična masaža stopala uglavnom prija trudnicama. Masaža stopala  mora biti jaka  - u suprotnom ćete imati osećaj golicanja.


Preporuke za masiranje
:Ukoliko ste u sedećem položaju ili duži vremenski period ležite u krevetu, masaža stopala će biti idealna za vas. Partner vam može jednostavno masirati stopala od palca ka peti, pa sve do članka i praviti palčevima kružne pokrete svuda po vašim tabanima. Može vam se desiti da tokom porođaja osetite da su vam se stopala ohladila - a masaža će ih ugrejati.


Masaža ruku

Ukoliko se na porođaju primenjuje epiduralna anestezija, za porodilju koja  leži u krevetu, masaža ruku može biti veoma umirujuća.


Preporuke za masiranje
:Neka vam partner masira ruke naizmenično, prvo nadlanicu a zatim dlan, prevlačeći pokretima od vašeg članka ka vrhovima prstiju. Može praviti male kružne pokrete po vašem dlanu i nežno povlačiti svaki prst kako bi spustio tenziju u rukama. Ovo je odličan način da se zbližite sa njim i da vam porođaj ostane u lepom sećanju.


Prevela i priredila: Una Hadžinikolić

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica