Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ISHRANA ZA TRUDNICE PO TRIMESTRIMA: Srpska nutricionistkinja savetuje kada da pojačate obroke i koju hranu da izbegavate

Autor Radmila Ilić

Pogledajte savete nutricionistkinje kako je najbolje da se hranite u trudnoći.

 Trudnica, hrana, povrće Izvor: Shutterstock

Ishrana trudnica često je tema koja izaziva brojne rasprave. I dok neki smatraju da trudna žena treba da 'jede za dvoje' drugi ipak misle da treba da vodi računa i razmišlja o svemu šta će i koliko pojesti. Nutricionistkinja Branka Mirković razbila je tabue i otkrila kako žena u trudnoći treba da se hrani.

Na samom početku rekla je da priča da žena treba da 'jede za dvoje' u trudnoći nema veze sa istinom.

"Beba će iz tela majke da uzme sve što joj je potrebno ali da bi trudnica bila zdrava, mora da nadoknadi mikro i makro nutritijente ali manji broj kalorija", istakla je.

Možda će vas zanimati

Ishrana za trudnice po mesecima

Nutriconista objašnjava da je u prvom mesecima važno da se trudnica zdravo hrani.

"Od prvog do trećeg meseca treba da povede računa da se zdravo hrani, unosi povrće i voće, mlečne proizvode sa manje kalorija, jogurt, kiselo mleko, mlade sireve, manje masna mesa, jaja, integralne žitarice i mahunarke. Izbaciti ili redukovati pekarske i konditorske proizvode, razne grickalice uglavnom voditi računa da se ne unose prazne kalorije preko šećera i brašna", kaže ona, i dodaje:

"Od trećeg do šestog meseca povećati broj kalorija za 350 koristeći istu hranu samo povećati proporcionalno količinu."

Nutricionistkinja ističe i da žena u poslednjem trimestru trudnoće, tačnije od šestog do devetog meseca, ponovo treba da poveća broj kalorija.

"Od šestog do devetog meseca povećati obroke za još 200 kalorija odnosno na početak za 550 kcal koristeći zdrave i nutritivno kvalitetne namirnice."

 Ručak, porodica, par, trudnica
Trudnica i muž na ručku
Izvor: Shutterstock

Koliko obroka jesti i koje namirnice izbegavati

Nutricionistkinja Branka Mirković ističe da trudnice u toku dana treba da imaju više manjih obroka.

"Obroke podeliti u više manjih obroka u toku dana, raznovrsnu ishranu da bi očuvala svoje zdravlje. Posebno treba obratiti pažnju da hrana bude bakteriološki ispravna, pa se preporučuje da se hrana, posebno meso, dobro termički obradi, ne jesti žive namirice, suši, tartar biftek, nedovoljno pečena mesa. Jaja uvek treba da budu dobro skuvana ili ispržena, mlečne proizvode samo industrijski upakovane zbog bakteriološke ispravnosti ako nemate pouzdanog proizvođaca.", kaže Branka.

(Yumama/Informer)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica