Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ishrana u trudnoći: Najvažnije hranljive materije za zdravu mamu i bebu

Kako biste u trudnoći zaštitili sebe i svog mališana, neophodno je da određene namirnice (korisne za kosti i srce) postanu deo vaše svakodnevne ishrane.

 Izvor: Foto: Shutterstock


Foto: Profimedia

Magnezijum za zdravlje žene

Brojne studije pokazale su da mali unos magnezijuma izaziva PMS, dijabetes tipa 2, osteoporozu i migrene, a simptomi nedostatka ovog minerala su grčevi u mišićima i stomaku, nedostatak energije, slaba memorija i poremećaj sna.

Preporučena dnevna doza magnezijuma iznosi 375 miligrama, a možete je uneti kroz zeleno povrće, mahunarke, orašaste plodove, neprerađene integralne žitarice, koji su najbolji prirodni izvori magnezijuma.

Imajte u vidu da se magnezijum skoro potpuno gubi tokom procesa varenja, pa bi bilo dobro da u organizam unesete oko 600 miligrama kroz hranu.

Povezane vesti

Omega-3 masne kiseline za zdrav mozak

Masna riba je neverovatno bogat izvor najbolje vrste masti: omega-3 masnih kiselina. One su najvažnije za razvoj mozga beba, što ih čini ključnim nutrijentom za trudnice. Studije su pokazale da su trudnice koje su unosile dovoljno ovih materija rađale bebe sa zdravim mozgom i nervnim sistemom i izbegle prerani porođaj.Omega-3 masne kiseline takođe čuvaju i zdravlje srca i snižavaju rizik od moždanog udara, demencije i Alchajmerove bolesti.

Preporučena dnevna doza - što više ribe, to bolje, a najbogatiji izvori su sveža tuna sa 2.4 grama omega-3 masnih kiselina na 150 grama i 30 grama oraha koji sadrže čak 2.6 grama ovih esencijalnih materija.

Gvožđe pruža energiju

Studije ukazuju da jedna od 4 žene pati od nedostatka gvožđa. Ovaj mineral je najvažniji kada je reč o proizvodnji hemoglobina, koji transportuje kiseonik iz pluća u ostatak tela. Takođe, deo je brojnih enzima i ključan u čuvanju imunog sistema i proizvodnji crvenih krvnih zrnaca.

Nedostatak gvožđa može učiniti da se osećate malaksalo, a javlja se i podložnost infekcijama i problemi sa koncentracijom.

Povezane vesti

Unosite 8.7 miligrama gvožđa dnevno i to kroz govedinu, suncokret, spanać, suve kajsije, jaja i semenke bundeve, dok je definitivno najmoćniji izvor gvožđa svinjska jetra, sa neverovatnih 20 miligrama gvožđa.

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica