Ana Kouts, doktorant na Fakultetu psihologije Univerziteta u Liverpulu u Velikoj Britaniji, ispitala je kako popularni internet influenseri mogu uticati na ono što najmlađi jedu, kako prenosi Ofeminin.

U istraživanju je učestvovalo 176 dece uzrasta od 9 do 11 godina. Deca su bila podeljena u tri grupe. Zatim su sve grupe gledale fotografije sa YouTube-a video zapisa koje su objavili vlogeri popularni u Velikoj Britaniji

Jedna grupa je posmatrala influensere koji nisu jeli, ali su držali, na primer, iPhone ili patike. Drugi je pokazao snimke ljudi koji jedu zdrave grickalice, poput voća ili šargarepe. Treća grupa je gledala fotografije vlogera koji jedu brzu hranu i slatkiše.

Nakon pregleda fotografija, deca su imala 10 minuta da biraju između zdravih grickalica (šargarepa i grožđe) i slatkiša (žele bombona i čokolada).

Otkrili su da su deca koja su gledala vlogere kako jedu nezdrave grickalice unosila 32 odsto više kalorija u poređenju sa decom iz druge dve grupe. Kao što su istraživači primetili, ovo se može pretvoriti u dodatnih 90 kalorija dnevno.

„Potrebno je samo povećanje od 70 kalorija dnevno da bi dete normalne težine postalo gojazno“, kaže Natali Mut, lekar i portparol Američke akademije za pedijatriju.

Pedijatar dodaje da su mnogi njeni mali pacijenti gojazni, što ih dovodi u opasnost od raznih bolesti kasnije u životu - ili čak i kada su još deca. Takođe se primećuje porast broja dece sa dijagnozom dijabetesa tipa 2, bolesti koja je ranije bila prisutna uglavnom kod odraslih.

Odavno je poznato da oglašavanje nezdrave hrane na televiziji može imati veliki uticaj na ono što deca žele da jedu. Doktorka je zabrinuta da atraktivne fotografije sa društvenih mreža takođe doprinose promociji nezdravih obrazaca. Autori studije napominju da su potrebne dalje analize kako bi se razumeo uticaj društvenih mreža na ishranu dece. Predlažu da u međuvremenu roditelji razgovaraju sa decom šta je za njih zdravo, a šta nije.

(Yumama/J.D.)

BONUS VIDEO

Dvogodišnja devojčica sprema kolač TikTok/samacdonald