Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

8 NAJGORIH NAMIRNICA KADA STE U DRUGOM STANJU: Većinu jedu sve trudnice, a evo šta je posebno OPASNO kod kolača

Pogledajte šta trudnice ne bi trebalo da jedu!

Šta ne treba da jede trudnica Izvor: printscreen/ youtube Vincenzo's Plate

Tokom trudnoće treba da obratite posebnu pažnju na svoju ishranu, naročito jer neke namirnice mogu naneti štetu bebinom razvoju.

Možda će vas zanimati

Znamo da neke toksične supstance, poput alkohola, nisu nimalo dobre, ali isto tako postoje i neke druge namirnice za koje to nismo očekivali.

Ovo je lista namirnica koje treba da izbegavate tokom trudnoće:

1. Sirova riba i nedovoljno skuvano meso

U nedovoljno obrađenom mesu i ribi može se javiti bakterija listerija, koja dovodi do prevremenog porođaja ili čak pobačaja. Mnoge druge infekcije koje se potencijalno mogu naći u živom mesu mogu da naštete bebinom razvoju.

2. Živa jaja

Izbegavajte živa jaja, jer se u njima može naći salmonela, koja dovodi do dijareje, povraćanja, groznice, pa čak i do fatalnog ishoda. Kada su u pitanju kolači, obratite pažnju da li su jaja dovoljno obrađena.

3. Nepasterizovano mleko

I u mleku koje nije obrađeno koliko treba mogu se naći razne bakterije koje dovode do infekcije creva, dijareje i generalno do neprijatnosti.

4. Meki, nepasterizovani sirevi

I ovu vrstu spadaju bri, gorgonzola, danski plavi sir. Oni sadrže mnogo tečnosti, a potencijalno i listeriju. Ovo dovodi do glavobolje, konvulzija, meningitisa, a utiče i na bebin nervni sistem.

5. Neoprano voće i povrće

Voće i povrće koje nije dovoljno dobro oprano može dovesti do toksoplazmoze, a ona vodi ka prevremenom porođaju, problemima kod bebe, pa čak i do pobačaja.

6. Tuna i slične ribe

Tuna može da sadrži veću količinu žive i teških metala, a to utiče na razvoj bebinog nervnog sistema. 

Sa druge strane, sardina je sasvim u redu za upotrebu, poput nekih drugih riba.

7. Kafa

Studije su pokazale da previše kofeina dovodi do pobačaja. Iz tog razloga se trudnicama ne preporučuje više od 300 mg dnevno, što je, otprilike, 2-3 šolje kafe dnevno. Razmislite koja hrana i piće, pored kafe, mogu da sadrže kofein, poput nekih gaziranih pića, crnog čaja...

8. Zaslađivači

Iako je većina zaslađivača sasvim sigurna za upotrebu tokom trudnoće,neke poput ciklamata i aspartama izbegavajte.

izvor: yumama

Pročitajte i

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica