Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ishrana i vežbe za trudnice

DA LI SMEM DA RADIM JOGU U TRUDNOĆI: Saveti za mame koje vole ovu vrstu vežbanja

Autor Katarina Marković
Autor Katarina Marković

Ukoliko tokom trudnoće želite da radite jogu, važno je da znate neke ključne stvari.

Izvor: Shutterstock

Joga ima mnogo benefita tokom trudnoće, što uključuje jačanje karlice i pripremanje tela za porođaj. Ipak, postoje i poze koje bi trebalo izbegavati u drugom stanju.

Možda vas zanima

Vaše telo prosto nije isto kada u vama raste maleno biće. Organi se pomeraju i prave mesto za matericu koja raste. Uz to, hormoni u vašem telu mogu podstaći različite reakcije na mnoge situacije.

Koliko god da želite da se posvetite nečemu, uvek na prvo mesto stavite svoje i bebino zdravlje. I ne brinite, joge se ne morate potpuno odreći.

Da li je u redu da radim jogu u trudnoći?

Ukoliko ste i ranije radili jogu, nemojte odmah odustati od nje. Postoji nebrojeno položaja koji su sasvim u redu onda kada ste u drugom stanju.

U principu, započinjanje nekog novog vida treninga u trudnoći nije baš preporučljivo. Ako do sada niste radili jogu, najbolja opcija je da odaberete časove prenatalne joge.

Koje poze treba izbegavati u trudnoći?

To su, zapravo, sve one poze koje stvaraju pritisak na vaš stomak. U kasnijoj trudnoći se ne preporučuje ni ležanje na leđima, jer tako možete smanjiti cirkulaciju. Možete nesvesno pritisnuti venu kavu - najveću venu vašeg tela. Ona vodi krv iz vaših ekstremiteta ka srcu.

Inače, ležanje na stomaku ne stvara pritisak, ali u trudnoći, kada nosite dodatnu težinu tela, ležete direktno na venu. Ova vrsta pritiska smanjuje protok krvi do vašeg mozga, što dovodi do vrtoglavice, ali može uticati i na vaše dete.

Na početku trudnoće, ukoliko to vaš doktor potvrdi, ležanje na leđima neće predstavljati problem. U svakom slučaju, posle dvadesete nedelje nemojte ležati na leđima.

Da li su poze za održavanje balansa u redu?

Ukoliko ste to radili i pre trudnoće, vrlo verovatno će vam prijati da to radite i sad. Ipak, imajte na umu da postoji opasnost od pada i da ih, ukoliko do sada niste radili ovo i niste sigurni, bolje preskočite.

Ne zaboravite važnu stvar - tokom trudnoće, vaš centar za ravnotežu se menja tokom drugog stanja, stoga budite vrlo obazrivi.

Ma koja vrsta vežbanja u trudnoći da je u pitanju, važno je da uvek o tome porazgovarate sa svojim lekarom.

Pročitajte i...

Najnovije

Vesti

Porodica