Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

FOKUSIRAJTE SE NA SVOJ OPORAVAK: Kada smem da počnem sa vežbama posle porođaja?

Vežbanje posle prođaja je uvek aktuelna tema među porodiljama. Pogledajte kada smete da počnete sa vežbama i na koji način.

 Izvor: Shutterstock

Pitajte bilo koju mamu da li je spremna da uskoči u svoju rutinu vežbanja u prvih šest nedelja od porođaja - najverovatnije će odgovor biti NE. To se dešava jer je prvih šest nedelja zaista rano za vežbanje.

Možda vas zanima

Iako doktor većini žena kaže da je u redu da se vrati svojoj rutini, moramo imati na umu da oporavak i nakon tog perioda i dalje traje.

Telo se tokom trudnoće polako menjalo i potrebno mu je vreme da se vrati na staro. Pored toga, nakon šest nedelja vaša beba je i dalje novorođenče, što iziskuje sve vaše vreme i energiju.

Nemojte preterivati da ne dođe do promena. Takođe, imajte na umu da hormoni i dalje pokušavaju da se vrate u normalu. Uvek slušajte svoje telo, krenite lagano i polako povećavajte intenzitet vežbanja.

Kada je pravo vreme da se vratim vežbanju?

Kako uopšte možete znati da ste spremni da nastavite sa vežbanjem? Tu ne postoji univerzalan odgovor, jer je svaka žena drugačija. Najvažnije je da slušate svoje telo.

Stručnjaci savetuju da, kada počnete, to bude lagano i sa mnogo manjim intenzitetom. Na primer, nemojte trčati, već krenite prvo sa hodanjem. Ako dižete velike težine, sada počnite sa dosta manjim, pa postepeno, vremenom povećavajte.

Imajte na umu da vežbanje nije samo neki jak trening ili trčanje do iznemoglosti. U trening spada i šetnja ili par čučnjeva.

Tek kada osetite da vam lagane vežbe prijaju i shvatite da ste spremne za izazov, postepeno povećavajte intenzitet. Budite obazrivi i radite vežbe pravilno.

Posmatrajte svoje vreme i energiju kao 'tokene'

Zamislite da vaše telo ima 12 tokena energije koje može da potroši u danu. Ne zaboravite da šest potrošite samo kroz hranjenje i brigu o bebi, tri će otići na pakovanje veša i druge poslove, te vam ostaje svega tri tokena za vežbanje. To iskoristite za čas joge ili šetnju - i to vam je, za početak, sasvim dovoljno.

Ne zaboravite na to da vam i druge stvari koje radite u kući i oko bebe oduzimaju energiju.

Posle deset nedelja, povećajte broj tokena u danu, možete ih sebi dati dvadeset sada.

Pre nego što krenete na ozbiljan trening i trčanje nekoliko kilometara, bolje bi bilo da se posvetite laganim i postepenim vežbama. Slušajte svoje telo i ne naprežite ga.

Pročitajte i...

Najnovije

Vesti

Porodica