"Doživljaj telesne celovitosti usvaja se postepeno, tokom celog života, ali je najintenzivniji u prvim godinama života."

Delove tela sa detetom možete učiti koristeći njegovo i svoje telo, lutke, crteže... Možete ih i nacrtati, a zatim od deteta tražiti da imenuje određeni deo i da ga pokaže na sebi, na vama ili na lutki. Takođe, za učenje delova tela možete koristiti i slagalice tako što ćete nacrtati ljudsku figuru, a zatim je iseći u vidu slagalice koju dete traba da složi.


Slažem slagalicu i učim delove tela - logopedska igra za usvajanje odnosa deo-celina. Foto: Privatna arhiva

Učenje delova tela i odnosa deo-celina na telu osnova je za usvajanje analize i sinteze glasova u rečima, kao i odnosa da je nešto deo celine (npr. da je slovo deo reči, a reč deo rečenice). Poimanje sebe važno je i u psihološkom smislu.

Kroz ovu slagalicu dete na zanimljiv način usvaja znanja o delovima tela i telesnoj šemi. Aktivnost se sprovodi tako što od deteta tražimo da nam imenuje i pokaže određeni deo tela (npr. gde je glava, stavi glavu na mesto). Kada je dete mlađeg uzrasta koristimo jednostavne naloge i krećemo od osnovnih delova tela (glava, ruke, noge, stomak, leđa). Ukoliko je dete starijeg uzrasta polako dodajemo složenije i detaljnije delove tela (npr. delove glave, delove lica, delove oka). Za mlađu decu možete koristiti model po kom će da slažu slagalicu, a ukoliko je dete starije onda može da je složi i bez zadatog modela.


Slažem slagalicu i učim delove tela - logopedska igra za usvajanje odnosa deo-celina. Foto: Privatna arhiva

Ovu slagalicu možete koristiti i za proširivanje znanja, pa tako možemo učiti predloge (glava je gore, noge su dole, uši su na glavi…), usvajati pojam količine (imam jedan nos, imam dve ruke), poznavanje lateralizovanosti (to je leva ruka, to je desno oko).