Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OJAČAJTE STOMAČNE MIŠIĆE NAKON CARSKOG REZA: Pogledajte video najbezbednijih vežbi za brži oporavak

Autor Sandra Krstanović

Oporavak od carskog reza je ozbiljna stvar, treba da budete pažjive i da izvodite samo lakše vežbe.

 Carski rez, ožiljak Izvor: Shutterstock

Carski rez je ozbiljna operacija tokom koje se pravi rez na stomaku trudnice i na materici kako bi se na taj način porodila beba.

Tokom samog procesa ne dolazi do reza samih mišića, ali se seče fascija koja ih održava zajedno, te to omogućava doktoru da razdvoji mišiće kako bi isekao naredni sloj fascije. Sa svim tim rezovima, dolazi do prekida mnogih nerava. Odvajanje mišića oštećuje nerve, gubi se zaliha krvi, a oštećuju se i sami mišići. Oporavak od carskog reza može trajati dugo jer je sečenom tkivu potrebno dosta vremena da zaraste i krene u oporavak. Zato, dajte svom telu vremena da se oporavi, minimum šest nedelja.

Možda će vas zanimati

Uvek se konsultujte sa svojim lekarom pre bilo kakvih vežbi, kako biste osigurali odgovarajući oporavak tela. Nakon carskog reza, vežbe bi trebalo da budu lakše i nežnije. Čak i ako vam je dizanje tegova ili trčanje maratona bila rutina pre trudnoće, sada nije vreme da je nastavite.

Odmor i rehabilitacija su nužni nakon operacije. Iako se to tretira kao lakša procedura, to je u stvari velika operacija. Izbegavajte bilo kakve abdominalne vežbe koje forsiraju donje trbušne mišiće. Takođe, ne bi trebalo da radite savijanja kičme niti treninge poput skakanja koji zahtevaju eksplozivne pokrete.

Upravo zato je Keli Peterson, doktorka ortopedije i fizikalne terapije, stručnjak za pripremu i oporavak od porođaja, ali i druge tegobe i probleme vezane za digestivni trakt, snimila je video u kom pokazuje koje su sve vežbe značajne za jačanje mišića stomaka posle carskog reza.

Ovo su najbezbednije vežbe koje će omogućiti da se što lakše oporavite od carskog reza - pogledajte video uz ove savete:

  • Disanje "stomakom" - abdominalno disanje gde se tokom udisaja i izdisaja pomera samo stomak, odnosno dijafragme
  • Prilikom izdisaja vazduh puštati na usta uz zvuk "ššššššš" kako bi što lakše ispustili sav vazduh i omogućili da se stomak što više "izduva" kako bi pupak bio što bliže kičmi
  • U spuštenoj pozi disati punim stomakom na isti način

 (Yumama)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica