Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SPAVAJTE NA BOKU, JEDITE VIŠE I PRIHVATITE SVAKU POMOĆ: 5 saveta da ostanete zdrave tokom blizanačke trudnoće

Autor Radmila Ilić

Blizanačka trudnoća nije jednostavna, ali uz pomoć jednostavnih saveta, sačuvajte svoje zdravlje.

 Trudnoća, blizanci, trudnica Izvor: Shutterstock

Saznanje da ćete na svet doneti blizance, mnoge roditelje zatekne. Nošenje više od jedne bebe povećava šanse za visoko rizičnu trudnoću, ali to ne mora da bude nužno i ne treba da vas brine. To samo znači da će lekar pažljivije pratiti blizanačku trudnoću.

Na početku blizanačke trudnoće mnoge majke se pitaju kako treba da se ponašaju, šta i koliko treba da jedu, savete dobijaju sa raznih strana, pa iako su dobronamerni, nisu svi uvek tačni. Evo nekoliko saveta za zdravu blizanačku trudnoću koji će vam biti od koristi:

Hranite se zdravo i povećajte porcije

Za trudnice koje nose jednu bebu savetuje se da od trećeg do šestog meseca povećaju broj kalorija za 350, dok od šestog do devetog meseca na to dodaju još 200 kalorija. Kod blizanačke trudnoće ove brojke se dupliraju. Međutim, to ne znači da jedete sve nezdravu hranu. Fokusirajte se na 5 do 7 porcija voća i povrća dnevno. Prenatalni vitamini i suplementi koje će vam lekar preporučiti (tipa folne kiseline i gvožđa) važni su za blizanačku trudnoću. Povećanje telesne težine majke koja nosi blizance za 16 do 26 kilograma su normalni.

Ostanite aktivni koliko god možete

Aktivnost pomaže vašem telu da održite dobru funkcionalnost i da izbegnete bolove u leđima i zglobovima. Nežne vežbe kao što je joga, preporučuju se kao pomoć u održavanju tonusa mišića i spremnosti za porođaj. Aktivna trudnica takođe smanjuje i rizik od gestacijskog dijabetesa koji je uzrokovan hormonima koje vaša placenta luči i koji izazivaju inzulinsku rezistenciju. Čak iako je trudnoća komplikovana, i ako vam se preporučuje mirovanje u krevetu, pitajte vašeg lekara da li možete da nastavite sa jogom ili pilatesom kako biste smanjili bolove u leđima.

 Trudnica, vežbe, trening
Trudnica trenira
Izvor: Shutterstock

Iskoristite svu pomoć koja vam se pruža

Podršak i pomoć prave veliku razliku za majke, posebno kada bebe dolaze u paru. Svako ko ponudi pomoć, čak i ako to ne misli, treba da dobije svoj zadatak. Ako bi vaša majka želela da dođe da bude sa vama u prvim danima posle porođaja, to bi moglo da vam bude ogromna pomoć i emocionalna podrška koja ne može da se poredi ni sa jednom drugom, iskoristite je i ne odbijajte!

Lezite na bok

Dvadeseta nedelja trudnoće je period kada se većini budućim majki preporučuje da počnu da spavaju na boku, ali kada nosite blizance, preporuka je da spavanje na boku koristite od 16. nedelje. Materica koja raste može da pritiska krvne sudove, ograničavajući dotok krvi nazad u vaše srce. Ovo može da vam izazove vrtoglavicu ili slabost, ali i veći otok. 

 Trudnica, spavanje
Trudnica odmara
Izvor: Shutterstock

Blizanci ne znače dvostruko više brige

Čim saznate da ćete postati majka blizanaca sigurno ćete početi da istražujete i čitati o rizicima i komplikacijama blizanačke trudnoće. Iako je rizik nešto veći, lekar će vas pažljivo pratiti. 90 odsto blizanačkih trudnoća pređe 32. nedelju i rode se potpuno zdrave bebe, pa pokušajte da ne brinete. Blizanačka trudnoća može da vas uplaši, ali znajte da će vaš lekar sve vreme paziti da ne dođe do prevremenog porođaja, visokog krvnog pritiska i drugih rizika, i o svemu će vas obaveštavati.

(Yumama)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica