Iz straha da ne ostanu bez posla žene često odlažu saopštavanje vesti da čekaju bebu. Veliki broj budućih mama to obično učini na početku drugog trimestra, kada imaju više samopouzdanja i kada je rizik od pobačaja znatno manji.

Uz pomoć pitanja koja slede, saznajte kada je pravi trenutak da najavite vaše odsustvo s posla.

1. Da li imate bilo kakve smetnje u trudnoći?

Ukoliko je vaš odgovor da, možda će vam biti lakše da kolegama odmah otkrijete lepe vesti. Jutarnje mučnine i umor mogu biti uzrok smanjene koncentracije ili čestih izostanaka sa posla, te će svi imati više razumevanja ukoliko budu znali da ste u drugom stanju.

2. Da li imate naporan i stresan posao?

Vrsta posla kojom se bavite svakako utiče na odluku kada ćete reći poslodavcu za trudnoću. Ukoliko je u pitanju težak i naporan posao, odmah porazgovarajte o promeni pozicije, a ako se radi o poslu koji može ugroziti vaše ili bebino zdravlje - kao što je izloženost hemikalijama, zračenju i slično - obavestite svog šefa kako bi preduzeo potrebne korake zaštite.

3. Šta mislite kako će poslodavac i kolege reagovati?

Razmislite kako bi mogli da reaguju nadređeni, kakva su iskustva koleginica koje su prošle kroz to i kakav je vaš odnos sa poslodavcem. Ukoliko ste sigurni da će oni na vest o trudnoći reagovati profesionalno, najbolje je da je odmah saopštite. Na taj način ćete zaštititi vašu bebu i sebe od brojnih stresnih situacija u ovom, najranijem, periodu trudnoće. Takođe, možda vam poslodavac može pomoći (finansijski ili na bilo koji drugi način) pri obavljanju nekih važnih pregleda kao što su genetska ispitivanja i slično.

Ipak, ukoliko se vaš poslodavac nije baš pokazao u najboljem svetlu kada su u pitanju potrebe trudnica, te vas njegova moguća reakcija brine, sačekajte sa odavanjem svoje tajne.

Prihvatljivo je da vaš šef sazna za trudnoću u periodu između 14 i 20. nedelje. Na taj način ćete imati vremena da pokažete da svoj posao možete da dobro obavljate čak i dok nosite dete.

Izaberite, po mogučstvu, pravi trenutak za najavu, gledajte da se poklopi sa završetkom projekta ili nekog drugog poslovnog zadatka. Na taj način vi ćete poslati snažnu poruku: Ja sam skoro na pola puta trudnoće, a to na moju produktivnost nije uticalo!