Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

6 važnih namirnica za buduće mame

U trudnoći je veoma važna raznovrsna ishrana, bogata hranljivim sastojcima. Predlažemo vam namirnice koje bi, ukoliko već niste, sada trebalo da uvedete u ishranu.

 Izvor: Foto: Thinkstock

Najbolji i najsigurniji način za trudnicu da ustanovi koja hrana je pravo rešenje za nju, jesu konsultacije sa lekarom, koji će dati prave savete, bazirane na osnovu godina buduće mame, njenog opšteg zdravstvenog stanja, toka trudnoće, mogućih ograničenja... Spisak namirnica koji sledi, predstavlja samo sugestije, pre svega zbog njihovog hranljivog sastava, pa ako ih do sada niste pripremali, neka to bude razlog da se jela od njih nađu na vašem stolu.

1. Jagnjetina

Lako svarljivo, izvanredno je meso za trudnice. Odličan je izvor belančevina, koje su količinom i kvalitetom ispred belančevina iz teletine i piletine. Osim toga, jagnjeće meso je bogato gvožđem i cinkom. Jagnjeće meso je naročito važan izvor vitamina B12, kojeg nema u biljnoj hrani, a potreban je za izgradnju crvenih krvnih ćelija i normalno funkcionisanje nervnog sistema.

2. Losos

Osim što je odličan izvor kvalitetnih belančevina,

Dobra termička obrada Trudnice treba da se klone sirovog ili dimljenog lososa (ili bilo koje druge ribe poslužene na takav način), zbog moguće opasnosti po zdravlje ploda. Naime, nedovoljno obrađena riba može da sadrži bakteriju listeriju (Listeria monocitogenes). Ne treba preterivati ni sa količinom, jer je moguće prisustvo izvesne  količine žive u mesu lososa (to je problem sa pojedinim vrstama ribe i morskih plodova). Međutim, korist od konzumiranja daleko prevazilazi eventualni rizik.

losos obiluje omega-3 masnim kiselinama, važnim za zdravlje srca i mozga. Zapravo, on je svojevrstan "rezervoar" esencijalnih aminokiselina i masnih kiselina koje su neophodne za dobar imunitet i stvaranje belih krvnih ćelija. Sadrži značajne količine fosfora, selena i kalijuma, kao i vitamine B kompleksa.

3. Jaja

Jaja su hrana visokog nutritivnog nivoa, lako svarljiva. Odličan su izvor proteina, vitamina (A, E, D, folata i drugih vitamina B grupe) i minerala (gvožđa, fosfora, cinka i kalcijuma). Zbog toga su važan deo ishrane trudnica.

Oprez!Trudnice moraju da izbegavaju konzumiranje sirovih ili nedovoljno termički obrađenih jaja, zbog povećanog rizika od salmonele.

Jaje je, takođe, odličan izvor gvožđa, a posebno se preporučuje žumance, koje je bogat izvor esencijalnih masnih kiselina, važnih za rast i razvoj centralnog nervnog sistema. Lecitin u žumancetu sadrži jedinjenje holin, koje ima značajnu ulogu u razvoju i funkcionisanju  mozga. Njegov manjak u organizmu izaziva deficit folne kiseline - neophodne za rast i razvoj. Jedno veliko jaje obezbeđuje blizu polovine dnevnih potreba holina.

Najnovije

Vesti

Porodica