Troje mališana poginulo je na putevima od početka godine, a saobraćajna policija uskoro će pooštriti kontrolu korišćenja dečjih sedišta i vezivanja starije dece na zadnjem sedištu.

Od početka godine u saobraćajnim nesrećama život je izgubilo 188 ljudi, što je 18 manje nego u istom periodu prošle godine. Inače, od 3. aprila kada su počele da se primenjuju Izmene zakona o bezbednosti u saobraćaju pa do 3. juna poginulo je 65 odsto ili 31 manje u odnosu na isti period lane. Pošto je to očigledan dokaz da represivne mere daju rezultat, u saobraćajnoj policiji su odlučili da pooštre kontrolu korišćenja dečjih sedišta i pojaseva na zadnjem sedištu.

Pogotovo što poražavajuća statistika pokazuje da se svega dva od 10 mališana u Srbiji voze u auto-sedištu, a da tek svaki deseti putnik koristi pojas na zadnjem sedištu.

"Kontrolu korišćenja dečjih sedišta i pojaseva na zadnjem sedištu obavljaće policajci na motorima i presretači na autoputu, na naplatnim rampama, u blizini vrtića i škola. Takođe, na naplatnim rampama policajci će pešice prolaziti pored vozila u koloni i kontrolisati da li su mališani u dečjim sedištima i vezani. Kazna za nevezano dete u vozilu iznosi 10.000 dinara i snosi je vozač. To će biti kontinuirana akcija, a ne kratkoročna", naglašavaju u saobraćajnoj policiji.

Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović slaže se da u Srbiji represija ima najvećeg efekta na vozače.

"Smanjenje broja poginulih na putevima rezultat je pre svega rada saobraćajne policije, pooštrenog zakona i efikasnijih sudova koji sada po hitnom postupku izriču kazne vozačima za nasilnu vožnju. Vozači i suvozači su počeli da koriste pojas, to sve češće čine i oni koji sede pozadi, ali nažalost i dalje veliki broj dece ne sedi u auto-sedištu ili se ne vezuje, što je jako loša i opasna navika roditelja. Zbog toga su nam neophodne edukativne kampanje kako bismo promenili svest ljudi o značaju auto-sedišta i pojasa", objašnjava Okanović.