Kako da motivišem svoje dete da brzo radi domaći, da se koncentriše, da bude optimista i raspoloženo, da zavoli da uči kod kuće? „Prava posvećenost cilju moguća je samo uz slobodu“, kaže Marija Montesori, utemeljivač montesori metoda vaspitanja i obrazovanja dece. Evo šta vi možete da uradite da biste podstakli dete da uz više volje i koncentracije počne da uči kod kuće.

Pripremite okruženje
"Sloboda bez organizacije rada bila bi beskorisna“ je kredo italijanske doktorke i vaspitačice Marije Montesori. Pre više od 100 godina, skovala je termin „pripremljeno okruženje“ kao ključni preduslov za samostalno učenje. Dobro organizovano radno mesto deteta u kući je zapravo pripremljeno okruženje o kome govori Marija Montesori. Ovo je i danas ključno kako bi učenje kod kuće bilo uspešno. U idealnom slučaju, radni sto, koji treba da bude prilagođen visini deteta treba da bude na svetlom, tihom mestu koje može da se provetrava. Trebalo bi pažljivo zaštititi ovu lokaciju od ometanja tokom učenja. Praktični pomagači su organizacioni ormarići i police prilagođeni veličini.

Deca i mladi ponekad imaju različite potrebe. Dok se manja deca obično ne bi osećala prijatno u potpuno odvojenoj prostoriji jer treba da budu blizu svoje porodice, mladi žele da da zatvore svoja vrata i budu sami bez ometanja. U svakom slučaju, mesto treba da bude zaštićen prostor koji omogućava nesmetano učenje.

Red kao holistički koncept
„Pripremljeno okruženje“ nije zasnovano na rigidnom principu, već je fleksibilno i orijentisano na razvojne faze deteta i njegove individualne potrebe. „Morate da prilagodite detetovo okruženje tako da ono u njemu pronađe sve elemente neophodne za faze svog razvoja, ostane i nađe pomoć koja mu je potrebna“, objašnjava Marija Montesori. „Dete ne treba da se prilagođava okolini, ali mi treba da prilagodimo okruženje detetu". Optimalno radno mesto za školsko dete treba da bude lako dostupno, nameštaj da bude funkcionalan, udoban i prilagođen visini deteta. Dobro organizovanim materijalima, medijima, pomagalima i alatima potrebno je fiksno mesto kako bi učenici mogli samostalno da se snađu. Prema Montesoriju, spoljašnji poredak vodi unutrašnjem redu.

„Samoaktivnost vodi ka nezavisnosti“ – prateći ovaj princip Marije Montesori, decu i mlade treba podržati u razvoju i primeni sopstvenih strategija učenja. Koje zadatke kojim redosledom preuzimam, koliko vremena i koliko pauza planiram za učenje kod kuće, kada mi treba pomoć – ovo su pitanja kojima dete samo treba da se pozabavi.

BONUS VIDEO

NOVO PRAVILO NA STUPA NA SNAGU DANAS! Ministar zdravlja i direktori kovid bolnica doneli NOVU ODLUKU! Evo za koga važi (KURIR TELEVIZIJA) Kurir televizija


Izvor: Yumama