Unapred zahvalna Sanja

O: Poštovana Sanja,
Roditeljski dodatak je  finansijska pomoć koju država daje majkama za rođenje prvog, drugog, trećeg i četvrtog deteta. Visina pomoći zavisi od toga koje je dete po redu.
Zahtev za ostvarivanje prava na dečiji dodatak podnosi se u opštinskoj – gradskoj službi dečije zaštite u mestu prebivališta roditelja i uz njega se prilažu sledeća dokumenta:
•    fotokopije izvoda iz matične knjige rođenih za svu decu u porodici;
•    fotokopija uverenja o državljanstvu Republike Srbije podnosioca zahteva;
•    fotokopije ličnih karata odraslih članova zajedničkog domaćinstva, a za decu fotokopije prijava prebivališta;
•    fotokopije overene zdravstvene knjižice podnosioca zahteva;
•    potvrda o prihodima u tri meseca koji prethode mesecu podnošenja zahteva za sve članove porodičnog domaćinstva;
•    potvrda o katastarskim prihodima u prethodnoj godini za sve članove porodičnog domaćinstva (iz mesta rođenja i mesta prebivališta);
•    poresko uverenje iz mesta prebivališta o imovinskom stanju domaćinstva;
•    dokaz o nezaposlenosti (uverenje Nacionalne službe za zapošljavanje i fotokopija radne knjižice);
•    školske potvrde za decu osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta, odnosno potvreda nadležne zdravstvene ustanove o razlozima za neredovno školovanje;
•    dokaz o činjenicama u vezi nepokretnosti, kao i stambenog prostora (izvod iz zemljišnih knjiga – vlasnički list, ugovor o kupovini nepokretnosti, rešenje o porezu, uverenje Republičkog geodetskog zavoda, ugovor o korišćenju stana i dr.);
•    fotokopija kartice tekućeg računa.

Ako je potrebno, radi dokazivanja posebnog statusa, prilažu se i:
•    akt o razvrstavanju za dete ometeno u razvoju;
•    akt o produženju roditeljskog prava;
•    dokazi na osnovu kojih se ostvaruje status samohranog roditelja ( izvod iz matične knjige umrlih za drugog roditelja, presuda o razvodu braka, potvrda vojnog organa, potvrda kazneno-popravne ustanove),
•    dokazi o starateljstvu, hraniteljstvu (akt nadležnog organa starateljstva).


Isplata dečijeg dodatka je na tekući račun Poštanske štedionice a korisnicima koji ga nemaju službenim putem otvara se za tu svrhu poseban račun kod Poštanske štedionice. U zahtevu se obavezno navodi tačan poštanski broj mesta prebivališta za prvu isplatu.
Pravo na dečiji dodatak priznaje se u trajanju od godinu dana. Zahtev za obnavljanje prava podnosi se najranije 30 dana pre isteka važnosti rešenja. Uz popunjen obrazac zahteva potrebno je priložiti dokaze o prihodima domaćinstva isplaćenim u poslednja tri meseca pre podnošenja zahteva a od drugih dokaza samo za promene koje su od uticaja na ostvarivanje prava.