Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MNOGE TRUDNICE MUČI OVAJ ZDRAVSTVENI PROBLEM: Nadimanje je vrlo neprijatno, ali uz ovih 5 saveta možete da ga izbegnete

Autor Sandra Krstanović

Teško varenje i nagomilavanje gasova je normalna pojava u trudnoći, i vrlo lako može da se izbegne ako promenite svoje navike.

 Trudnica, bol, kontrakcije Izvor: Shutterstock

Nadimanje u trudnoći je česta pojava i može da bude jako neprijatna. Iako možda ranije niste imali problem sa gasovima, ali u trudnoći telo prirodno proizvodi više hormona progesterona, koji je dobar za vašu bebu, ali takođe opušta i mišiće creva. Zbog toga se varenje usporava, što znači da se gasovi lakše nakupljaju i teže oslobađaju.

Osim toga, kasnije u trudnoći, vaša beba vrši dodatni pritisak na stomak, što može doprineti povećanju gasova. Ako se brinete kako da pomognete sebi, evo par korisnih saveta koji mogu da reše problem:

Važna je ishrana

Od samog početka trudnoće treba dodatno da vodite računa o zdravoj ishrani, prvenstveno zbog razvoja bebe. Kada je nadimanje u pitanju najvažnije je da prilagodite svoju ishranu. To ne znači da izbacite svu zdravu hranu koja je bogata vlaknima i proteinima, jer su jako važni za razvoj bebe u stomaku, samo da pazite kada je jedete i koliko, ali i da obratite pažnju koja hrana vam izaziva gasove. Ono što je najvažnije da izbegavate je slatka, pržena i masna hrana, kao i gazirana pića.

Pazite kako jedete

Ako jedete brzo, verovatno uzimate mnogo vazduha sa svakim zalogajem. To se može nataložiti u vašem stomaku i formirati mehuriće gasa koji izazivaju nadimanje. Usporite i polako žvaćite hranu. Jedenje manjih porcija takođe može pomoći. Planirajte tri mala obroka sa dve ili tri užine između.

 Trudnica, piće
Trudnica pije vodu
Izvor: Shutterstock

Unosite više tečnosti posebno vode

Pored toga što ćete izbeći dehidraciju i nećete osećati preveliku glad. Voda je "prirodni lek" za vaš stomak i lakše i brže varenje. Izbegavajte da u jednom cugu popijete previše vode, neka to budu manji gutljaji raspoređeni tokom celog dana. 

Vežbanje

Osim što je dobra za vaše opšte zdravlje, vežbanje pomaže u stimulisanju varenja. Lekari preporučuju da nikako ne legnete posle jela, jer će to pogoršati varenje kao i bol u želucu, najbolje je da posle svakog obroka odete u laganu šetnju kako bi "pokrenuli" creva.

Nosite široku odeću

Uska odeća posebno u predelu struka može dodatno da pritisne stomak i doprinese nagomilavanju gasova. Koristite ovo kao dobar izgovor da nosite široku, udobnu odeću koja će vam sigurno prijati tokom cele trudnoće.

Ako vam ništa od navedenog ne pomogne nikako nemojte uzimati lekove na svoju ruku, pa čak i one prirodne, posavetujte se sa vašim doktorom da li postoji neki način da olakšate neprijatnost u stomaku.

(Yumama)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica