Bitno je da dete uči boje tako što će učiti šta je u prirodi koje boje. Npr. Sunce je žute boje. Nebo je plave boje. Trava je zelene boje. Jagoda je crvene boje. Na taj način dete usvaja pojmove iz neposredne okoline i manje su šanse da će kasnije da greši kada boji crteže.

Neretko se dešava da deca oboje kravu u ljubičasto zato što su videli na televiziji ili omotu čokolade. Isto tako se dešava da oboje travu u crveno jer su videli u crtanom filmu.

Kada dete usvoji boju u svesci nacrtajte pojmove koji su određene boje, a na papiru nacrtajte iste te pojmove, obojite ih i isecite, a zatim detetu dajte zadatak da pojmove stavi na određeno mesto. Takođe, u svesci nacrtajte oblike različitih boja, a na papiru nacrtajte oblike, obojite i isecite, a detetu dajte zadatak da stavi krug na krug koji je iste boje.

U svesci na jednoj strani nacrtajte određene pojmove, a sa druge strane boje. Detetu dajte zadatak da spoji pojam sa odgovarajućom bojom. 

Navede aktivnosti su, pored usvajanja i obnavljanja boja, korisne za usvajanje pojmova isto, za prebrojavanje (ako detetu date zadatak da prebroji oblike određene boje), obnavljanje oblika, bogaćenje rečnika, finu motoriku (ako vam dete pomaže da sečete oblike). 

U galeriji pogledajte primer kako to treba da izgleda:

Predstavljamo vam stranice logopedske sveske logopeda dr Nataše Čabarkape pomoću kojih se usvajaju i obnavljaju boje.