Od šestog do 12. bebinog meseca roditelji su mnogo više usredsređeni na to šta dete može nogama nego rukama. Kada većinu igračaka ne uzima ili ih odmah ispusti, tumače činjenicom da ima previše igračaka pa ga ništa ne zanima. 

Razlog je u stvari u tome što su igračke neprilagođene detetovim trenutnim motornim sposobnostima i interesovanjima. Ono uglavnom odbacuje igračku jer veličina i oblik ne odgovaraju njegovom stepenu zrelosti. Kao što se za kretanje, puzanje i hodanje moraju obezbediti određeni uslovi i stimulacija isto važi i za hvatanje, držanje, otpuštanje, bacanje. 

U osmom mesecu podizanjem ruke na gore dok leži na boku započinje izuzetno važna faza fine motorike uspostavljanjem koordinacije oko-ruka. Dete sve češće počinje da sedi preko boka oslanjajući se o jednu ruku dok se drugom, slobodnom rukom igra. Tek kada samo zauzme sedeći položaj počeće intezivnije da koristi ruke. Ukoliko je prerano postavljeno da sedi sve vreme će pokušavati da održi ravnotežu što će ići na uštrb korišćenja ruku za manipulisanje igračkama.

Od grubog i nespretnog hvatanja do kraja prve godine ovladaće "hvatanjem pincetom", kada sitni predmeti, pločice i mrvice koje nalazi na podu postaju predmet njegovog interesovanja. Pažljivo će pokupiti svaki trun koji ugleda i staviće ga u usta. Ovo je faza normalnog motornog razvoja kroz koju prolaze sva deca i nikako ih ne treba ometati u tome iz straha da će se razboleti jer uzimaju mrvice sa poda. Tada im treba obezbediti sitne predmete odgovarajućeg oblika i naravno paziti da ih ne stave u usta i progutaju. Kroz ove aktivnosti će ovladati finom motorikom koja je osnova za mnoge precizne i složene radnje koje će savladati kasnije i bitan faktor koji utiče na razvoj detetovog govora.

Da bi se razvoj fine motorike odvijao nesmetano neophodno je da dete bude stimulisano pre svega odgovarajućim igračkama (zvečka u jasnim kontrasnim bojama, zvonce, igračke koje vise u vazduhu na dohvat ruku, kocke koje mogu da se slože jedna u drugu, perlice-nizalice, lopte različitih veličina, slagalice, slikovnice, geometrijski oblici). Takođe je važno učestvovati u igri, pokazati detetu kako se nešto radi i ohrabriti ga da pokuša ponovo bez obzira na prethodne neuspehe.