Studija Univerziteta u Vorviku i Rurskog univerziteta u Bohumu, objavljena u magazinu „Dnevnik pedijatrije“, pokazala je na koji način su povezani preuranjeni porođaji i diskalkulija, poremećaj u procesu usvajanja matematičkih pojmova, relacija i operacija.
„Biti loš u matematici ne znači isto što i patititi od diskalkulije“, ističe koautor studije profesor Diter Volke. „Dete koje ima nizak koeficijent inteligencije i ne snalazi se u rešavanju matematičkih zadataka može imati tzv. ’matematičko oštećenje’ iako ne pati od diskalkulije.“
„To znači da nedonoščad nemaju viši rizik da pate od diskalulije, ali da je to moguće ukoliko su deca ’mala za datum’ porođaja“, objasnio je profesor Volke.
Ipak, autori studije ističu da nastavnici i roditelji mogu pomoći ovakvim mališanima da razumeju matematičke zadatke. Baš kao što disleksija ne mora biti smetnja detetu da nauči da čita, tako ovaj problem ne mora biti prepreka shvatanju matematike.
„Nastavnici moraju znati za ovaj problem deteta i raditi s njima pažljivije kako bi se deca dostigla zahtevani kognitivni nivo“, smatra Volke.
Prevela i priredila: Tamara Sorak