Naučnici zaposleni u kompaniji "Majkrosoft" primetili su da se način korišćenja društvene mreže Tviter kod žena koje su nedavno postale majke menja kada je povišen rizik za nagle promene raspoloženja. Dr Erik Horvic, koji je na čelu istraživačke laboratorije ove kompanije, pratio je, naime, objave žena nakon porođaja, obrativši pažnju na reči i fraze vezane za majčinstvo.

On je pratio "tvitove" više stotina majki i analizirao ih od objava posle trećeg meseca života deteta, pa nadalje, a predmet njegovog je interesovanja, uz leksiku koje su žene koristile, bilo vreme koje majka provodi na Tviteru i s kim komunicira. Zahvaljujući ovim postupcima, zaključeno je, recimo, da su žene koje često koriste zamenicu "ja" okupirane sobom i da su često u prvim fazama postporođajne depresije.

"Dok čitate neke od ovih ’tvitova’, imate utisak da ste prodrli u srca i umove svih tih žena. Zaista vidite da se muče", objasnio je dr Horvic.

On je istakao da bi društvene mreže mogle pomoći majkama da na vreme prepoznaju ovaj problem. Predlaže rad na kreiranju mobilnih aplikacija koje će, na osnovu teksta koja majka postavlja na društvenu mrežu, prepoznati preti li joj postporođajna depresija. Ipak, dr Horvic podseća da ovom projektu treba prići obazrivo – zbog zaštite podataka i privatnosti korisnica.

Stjuart Dobson, predstavnik organizacija "PANDAS", koja pomaže majkama koje pate od postnatalne depresije, slaže se s Horvicovim predlozima.

"Mlade mame ne vide ništa ohrabrujuće u razgovorima s psiholozima i nije im prijatno kada tim putem pokušavaju da utvrde da li je postporođajna depresija ono što ih tišti, te bi testiranje pomoću aplikacije bilo daleko delotvornije", veruje Dobson.