Pre nekoliko godina započeta je reforma fizičkog vaspitanja, a sada je počela da pokazuje prve rezultate. Međutim, kako Miroslav Marković iz Zavoda za unapređenje vaspitanja i obrazovanja kaže, stanje je još daleko od idealnog.

"Nastava fizičkog vaspitanja prva je 2017. godine ušla u reformu, zajedno još sa tehnikom, tehnologijom i informatikom. Zavod je izradio nove planove nastave i učenja", naveo je u Marković na RTS-u.

Prema njegovim rečima, reformom je postignuto da se zaustavi trend sve češće gojaznosti kod dece.

"Ne bih rekao da je to još uvek krenulo u dobrom pravcu, ali idemo ka tome. Zavod, Ministarstvo i struka se slažu da treba povećati fizičku aktivnost dece na 60 minuta dnevno", kaže Marković.

Svega 20 odsto dece trenutno aktivno vežba 60 minuta svakoga dana.

Deca vežbaju na nastavi fizičkog vaspitanja onako kako je propisano, ali šta od toga mogu da ostvare zavisno prvenstveno od uslova koji se pružaju u školama.

"Novi nastavni programi dali su slobodu nastavniku da sam kreira nastavni proces jer on najbolje poznaje svoje učenike. Nove mere dovele su do postepenog povećanja fizičke aktivnosti na časovima fizičkog vaspitanja, ali daleko je to od zadovoljavajućeg", objašnjava Marković.

Miroslav Marković
Printskrin, RTS Miroslav Marković

Prema njegovim rečima, nastavnici su ti koji treba da budu glavni motivatori deci i da ih podstiču na fizičku aktivnost.

O tome koliko đaka traži oslobađanje od časova fizičkog vaspitanja, Marković kaže da nema preciznih podataka, ali kaže da je prilično lako doći do izuzeća.

"Ranije je postao pravilnik koji je to regulisao. Danas zakon kaže da je samo dovoljno opravdanje izabranog lekara. Moram da kažem da nisu retke ni zloupotrebe opravdanja. Devojčice tu nažalost prednjače u odnosu na dečake. Ima tu opravdanih razloga – pubertet i stid, jer to je jedan specifičan period odrastanja", ističe Marković.

Na predlog Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja urađeno je istraživanje na osnovu kojeg je urađen priručnik za merenje i praćenje fizičkih i motoričkih sposobnosti učenika srednjih škola. To je pre nekoliko godina urađeno i za osnovne škole.

"Za sada je napravljena dobra baza i u izradi je softver koji će biti povezan sa Jedinstvenim obrazovnim sistemom u prosveti i Elektronskim dnevnikom gde će roditelji na osnovu merenja moći da vide u kojoj zdravstvenoj zoni je njihovo dete. Jednostavnim testovima moći će da se utvrdi fizička spremnost dece i roditelji će uvek imati pravu informaciju o tome", zaključio je Marković.

(Yumama)