Mame, tate i deca polako se pripremaju za povratak u školske klupe, a učenike od 5. do 8. razreda očekuju novine u školskom programu. Nakon tragedije u OŠ "Vladislav Ribnikar", počelo je da se spekuliše o uvođenju u nastavni program predmeta o empatiji po uzoru na skandinavske zemlje koje već godinama ovu temu imaju prisutnu u svakodnevnom obrazovanju dece.

Od 1. septembra đake u Srbiji očekuje jedan takav, novi izborni predmet koji se zove Vrline i vrednosti kao životni kompas. Na ovim časovima nastavnici će sa učenicima razgovarati o osnovnim životnim temama, kao što su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir... Otvaraće se i sporne teme. deca će iamti slobodu da podele svoje mišljenje, a predavanja neće biti klasično učenje, već će đaci aktivno učestvovati i otkrivati kako da stečene vrline i vrednosti prenesu u svakodnevni život.

Eleonora Vlahović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje, izjavila je za RTS da na ovom prdmetu nema pismenih i kontrolnih zadataka, već da je zamišljeno da se razgovara na razne životne teme, da se dovode gosti, razmenjuju iskustva, pogleda film, zauzmu različite pozicije.

Navedeno je da je ovaj predmet izborni, nije obavezan, a postoje dve programa - jedan za 5.i 6. razred, a drugi za 7. i 8. razred. Očekuje da odluka o tom predmetu bude usvojena danas na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta.

"Učenici će imati priliku da se na jedan aktivan način bave životnim vrednostima, ljudskim vrlinama, zatim socijalnim veštinama potrebnim da se živi u skladu sa vrednostima i vrlinama. Jedan tematski blok je posvećen ustanovama koje se bave opštim dobrom, pomaganjem drugima, volontiranjem, solidarnošću, kao i Crvenim krstom", ističe Vlahovićeva.

"Ljudske vrline su one koje su svima drage, a malo se njima bavimo, a to su poštenje, odgovornost, istinoljubivost", kaže Vlahovićeva.

Što se tiče socijalnih veština, prema njenim rečima, to su one veštine koje pomažu u svakodnevnom životu, kao što su kritičko mišljenje, volontiranje, saradnja, asertivnost, briga o drugom i o sebi, prepoznavanje sopstvenih i tuđih emocija.

Iako slobodna, ova nastavna aktivnost postaje obavezna za učenika kada je izabere. Održavaće se jednom nedeljno, ocenjuje se opisno i ne utiče na školski uspeh.

Slobodna nastavna aktivnost, kako je objasnila, postaje obavezna kada je učenik izabere, sa jednim časom nedeljno, ali se ocenjuje opisno i ne utiče na školski uspeh.

"Zavod je predložio da realizatori budu psiholozi i pedagozi, koji su svakako vrlo obučeni da na taj interaktivan način rade", objasnila je Eleonora Vlahović.

(Yumama)

BONUS VIDEO:

Kako da uštedite kada kupujete deci školski pribor Tik Tok/_adaywithmissa