Nova studija je potvrdila da uspeh u školi, između ostalog, zavisi od izbora prijatelja. Naime, istraživanja objavljena u časopisu "Plos one", su pokazala da dete koje se druži sa učenicima koji su uspešniji u školi, ima velike šanse da svoje ocene popravi, i to u roku od samo godinu dana.


"Što su vaši prijatelji danas pametniji, postoji veća mogućnost da i vi sutra postanete pametniji", rekao je Hiroko Sajama, koautor ove studije i naučnik sa Državnog univerziteta Njujork u Bingamtonu. 


Brojna istraživanja su pokazala da je gojaznost "zarazna", kao i da se preko društvenih mreža emocionalna stanja ljudi lako prenose. Ova studija je napravljena kako bi se utvrdilo da li isto važi i za uspeh u školi.


Učenici jedne srednje škole u Njujorku su došli na ideju da istraže kako socijalne mreže utiču na akademski uspeh. Zamolili su 160 vršnjaka da popune anketu u kojoj će navesti svoje najbolje prijatelje, rođake i poznanike. Na kraju su i dobili spisak ocena svakog đaka. (Svi učenici su bili anonimni pre nego što je ova informacija bila iskorišćena za poređenje.)


Istraživanje je pokazalo da su učenici, čiji prijatelji imaju veću prosečnu ocenu, skloniji poboljšanju svoga proseka pri prelasku u sledeću godinu. Srednjoškolci koji su se družili sa decom sa manjim uspehom u školi, uglavnom su pogoršavali svoju poziciju.

Povezane grupe mogu podsvesno uticati na neka ponašanja, kao što su npr. navike u učenju. Ako vaš prijatelj želi da položi ispit najvišom ocenom, možda ćete razmišljati u stilu : "Moram da radim više da bih održao korak (da ne bih zaostajao) sa društvom", izjavio je Sajama za LiveScience. Takođe, moguće je da deca namerno biraju boljeg đaka, nekog kom se dive, za svog prijatelja, nadajući se boljem uspehu u školi.


"Dakle, uspeh tih učenika je bio poboljšan zbog motivacije, a ne zbog društvenog okruženja", zakjljučio je Sajama.