Na skupu su govorili stručnjaci sa najprestižnijih svetskih univerziteta, poput Morin Blek, pedijatrijskog psihologa sa Medicinskog fakulteta Univerziteta u Merilednu, Karmel Devani sa Nacionalnog univerziteta Irske i Berija Cukermana, pedijatra sa Medicinskog fakulteta Univerziteta u Bostonu, i svi su se složili u jednom, a to je da najviše pažnje mora da se posveti (budućim) majkama, odnosno, njihovoj edukaciji.

Na to kakvo će biti dete najviše utiču genetika i okruženje, sredina u kojoj dete odrasta i razvija se. Kako na genetiku veoma malo možemo da utičemo, važno je da se fokusiramo na stvari koje možemo da menjamo, i to na bolje. 

Prenatalni i rani podsticaj deteta ključan je za kasniji njegov razvoj. Kako bi dete dobijalo što bolje stimulanse i kvalitetnije podsticaje, prvenstveno moraju da se edukuju majke, ali da se uz to obrati pažnja i na njihove potrebe, poruka je stručnjaka.

Kako navodi pedijatar dr Beri Cukerman, pored edukacije koja se odnosi na postupanje sa bebom, roditelji, posebno majke, moraju da imaju kome da se obrate kada im je potreban savet ili pomoć, na, što je možda i najvažnije, jeziku koji one razumeju. Medicinari često, pod pretpostavkom da se određene stvari podrazumevaju, koriste izraze nerazumljive majkama, ne saopštavaju informacije koje su smatrali suvišnim i, najčešće, na samu majku i ne obrate pažnju. 

Najbolji put do fizički i mentalno zdravog deteta je mentalno i psihički zdrava majka, zato lekari ne smeju da zaborave da pri pregledu postave pitanje: "Šta ste ove nedelje učinili za vas?", pojasnio je dr Beri.

Iako je mahom slučaj da deca iz porodica visokog socijalnog i(li) intelektualnog statusa budu kasnije obrazovanija i uspešnija, na beogradskoj konferenciji pruženi su primeri u kojima je pokazano da to ne mora da bude pravilo.

Nekoliko UNICEF-ovih projekata realizovanih u Indiji, Pakistanu i Zambiji pokazalo je da su najvažnije stvari zaista besplatne, samo ukoliko postoji adekvatna komunikacija, volja i naravno podrška sistema.

Podizanje svesti o značaju ranog razvoja, edukacija majki i rad sa njima učinio je da deca iz socijalno i ekonomski najugroženijih područja izrastu u veoma obrazovane mlade ljude.

Samo edukacija (budućih) majki može da učini da svako novorođenče na samom početku svog života dobije jednaku šansu. Iako bi svakako bilo lakše da je bezbrižna i kada je materijalno stanje u pitanju, to nije presudno za ulaganje u njeno dete. Majka ne sme da propusti da doji, ne sme da propusti da grli svoje dete, da ga teši, da mu čita, peva i priča.

"Najbolji način da pomognete deci je da pomognete njihovim roditeljima", zaključio je dr Beri Cukerman.