Izvor: RTS

Zvanični podaci pokazuju da pet odsto mališana u Srbiji uopšte ne krene u školu. Obično su to deca iz marginalizovanih grupa i mališani sa smetnjama u razvoju.

Znatan broj njih odustaje od školovanja posle osnovne škole. Zbog toga, samo 75 odsto jedne generacije upiše srednju školu, a tek 55 procenata njih je i završi.

Kako bi odustajanje od daljeg školovanja bilo sprečeno, angažovano je oko 200 pedagoških asistenata koji pomažu deci sa problemima u učenju.

Zbog različitih problema koje imaju, pojedina deca jedva da razumeju o čemu se govori na času. Ranije su takvi đaci bili obeshrabreni i zbunjeni. Od kako im je omogućena dodatna pomoć, školu, po sopstvenom priznanju, vole mnogo više.

Učenicima Osnovne škole "Stevan Sinđelić" asistenti pomažu da bolje razumeju gradivo, ali i da bolje čuju šta nastavnici pričaju.

Roditelji pojedinih učenika su nepismeni ili govore samo romskim jezikom, što izaziva dodatne poteškoće u razumevanju gradiva. Učenici su zahvalni na pomoći da te probleme prevaziđu.

Napredak đaka je uočljiv a deca su veselija i radosnija, ističe Nada Đurašković, pedagoška asistenkinja koja svakodnevno pomaže đacima.

"Oni mogu da prate nastavu da se uključe u obrazovni sistem, što i jeste cilj ovog obrazovnog procesa, ostajanje u školi i nenapustanje škole. To je moja najveća uloga i zadovoljstvo", ističe Đuraškovićeva.

I pored nekih tvrdnji da će uključivanje dece iz osetljivih grupa u redovan obrazovni sistem napraviti brojne probleme, jer će se negativno odraziti na kvalitet učenja sve dece, nadležni kažu da se za sada može govoriti samo o uspehu.

Podrška takvim školama se nastavlja i svaka škola će dobiti pomoć za koju je konkurisala.

Želimir Popov iz Ministarstvo prosvete navodi da će biti nabavljeni štampači za Brajevo pismo, kao i da će biti uklonjene fizičke barijere koje postoje u školama.

Prvog septembra u redovnu školu je upisano više od 1.500 dece sa smetnjama u razvoju. Škola je postala otvorenija i humanija, a kakva škola, podsećaju nadležni, takva i budućnost.