Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ishrana majki koje ne doje

Samo uz pomoć uravnotežene ishrane majka će biti zdrava i izdržljiva i moći će da prevaziđe umor koji je neizbežan pratilac ranog materinstva.

Bilo da ste upravo preveli bebu na formulu, ili je na formuli od početka, verovatno želite da vratite vaš raniji izgled. Cilj je da smanjite telesnu težinu, ali da ostanete zdravi, i da imate dovoljno energije za negu vaše bebe.To znači da neznatno smanjite kalorijski unos, ali da ishrana bude bogata kvalitetnim nutrijentima. Preporuka je da ne gubite više od 500 grama do jednog kilograma nedeljno. To možete da postignete smanjenjem dnevnog unosa za oko 300 kalorija, kao i povećanjem fizičke aktivnosti.

Ako jedete zdravo, ne samo da ćete moći da kontrolišete težinu, već ćete biti otporniji prema prehladi i bolestima. Jedite redovno, manji obroci obezbeđuju održavanje energije, a užine treba da postanu integralni deo dnevne ishrane.

Prva tri meseca se fokusirajte na zdravu ishranu, a istovremeno razradite  odgovarajući plan vežbi. Na taj način ćete postepeno da gubite težinu i povratite figuru.

Koliko je vremena potrebno da bi se povratila telesna težina iz perioda pre trudnoće?
Ako se niste ugojili više od preporučenih 10-13 kilograma, biće vam potrebno oko četiri do šest meseci. Ne bi trebalo da gubite više od 500 grama do jedan kilogram nedeljno.

Predlog jelovnika za majke koje ne doje

Doručak

- šolja žitarica

- šolja nemasnog mleka

- pola grejpfruta

- voda

Užina

- malo parče integralnog hleba namazanog krem sirom

- šolja sitnog voća

Ručak

- dinstana junetina sa povrćem

- integralni hleb

- krupna voćka

Užina

- nemasni jogurt

- šolja sitnog voća

Večera

- pica sa nemasnim sirom i paradajzom

Prim. dr med. Jasminka Komnenović, pedijatar-nutricionista

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica