Odnosi između roditelja i učitelja izuzetno su važni za uspeh deteta u školi. Iako većina roditelja deluje iz najbolje namere, ponekad njihovi komentari ili zahtevi mogu da otežaju saradnju i izazovu frustraciju kod učitelja. Prebacivanje krivice, mešanje u nastavu i nepoverenje u stručnost učitelja najčešći su problemi koji remete ravnotežu. U nastavku donosimo primere situacija koje većina učitelja ne voli, iako o tome retko govore naglas.

1. "Detetu je dosadno jer je gradivo prelako"

Kada roditelj tvrdi da je dete nezainteresovano jer je previše pametno za nastavu, učitelj to često doživljava kao kritiku svog rada. Umesto da se razmisli o motivaciji deteta ili mogućim teškoćama u učenju, odgovornost se prebacuje na učitelja, iako on pažljivo prati i prilagođava nastavu svakom učeniku.

2. "Za loše ocene kriv je učitelj"

Učitelji često ističu da su nekada roditelji i učitelji bili partneri u vaspitanju. Danas se sve češće događa da roditelji krive učitelja za loš uspeh, umesto da pomognu detetu da prepozna i ispravi greške. Takav pristup potkopava autoritet učitelja i otežava saradnju.

3. "Moje dete neće raditi domaće zadatke"

Roditelji koji smatraju da se sve mora naučiti isključivo u školi zaboravljaju važnu ulogu domaćih zadataka. Ona pomaže u ponavljanju i razumevanju gradiva i razvija samostalnost. Ako dete redovno ne izvršava svoje obveze, to može da uspori njegov napredak.

4. "Može li dobiti dodatne bodove za višu ocenu?"

Zahtevi za dodatnim bodovima mogu da stvore utisak da o ocenama može da se pregovara. Ako učitelj to dopusti jednom učeniku, mora da dopusti svima. Učitelji žele da budu pravedni, a ocene treba da odražavaju stvarno znanje, a ne snalažljivost roditelja.

5. "Učitelj ništa ne predaje"

Roditelji ponekad prenose izjave dece bez provere. Reći da učitelj "ništa ne predaje" je ozbiljna optužba koja može da naruši ugled i samopouzdanje nastavnika. Učitelji svakodnevno ulažu vreme i trud u pripremu nastave, a takvi komentari umanjuju njihov rad.

6. "Možete li odmah da nam pošaljete sve zadatke za celu godinu?"

Ovakav zahtev pokazuje nepoverenje prema učitelju. Nastavni plan se često prilagođava dinamici razreda i učenju u hodu. Nije realno očekivati da će učitelj unapred da ima sve pripremljeno jer nastava mora da se prilagodi potrebama dece.

7. "Moje dete je u pravu, uvek"

Roditelji koji bezrezervno podržavaju svako ponašanje deteta otežavaju učitelju uspostavljanje reda. Ako dete kod kuće nema granice i ne prihvata odgovornost, teško će poštovati autoritet u razredu.

8. "Drugi učitelj to radi drugačije"

Upoređivanje učitelja najčešće nije korisno. Svaki učitelj ima svoj stil rada, a količina zadataka ili način ocenjivanja zavisi od razreda i predmeta. Umesto upoređivanja, bolje je otvoreno razgovarati sa učiteljem ako nešto nije jasno.

9. "Vannastavne aktivnosti su važnije od škole"

Sport, muzika i hobiji važni su za razvoj deteta, ali školske obveze ne smeju da trpe zbog toga. Kada roditelji opravdavaju propuštene zadatke ili nespremnost za test zbog treninga, šalju poruku da škola nije prioritet.

10. "Nije njegova/njena krivica što ima loše ocene"

Pronalaženje izgovora umesto traženja rešenja škodi detetu. Važno je da dete nauči da prepoznaje svoje slabosti i da radi na njima. Učitelji očekuju saradnju i podršku, a ne poricanje problema.

11. "Škola mora da rešava probleme s ponašanjem"

Vaspitanje počinje kod kuće. Očekivati da škola reši sve probleme s ponašanjem deteta nije realno. Kada roditelji i učitelji zajedno rade na tome, dete ima najveće šanse za uspeh.

BONUS VIDEO:

00:41
Učiteljica otkrila koji poklon želi od dece Izvor: TikTok/moms

(index.hr/Yumama/Nataša Zlatković)