Zapravo, nedostatak razumevanja kako se dečji mozak razvija, dovodi do ovakvih neprijatnosti. Često se na decu gleda kao na minijaturne odrasle osobe. Jednom im nešto kažeš, a oni treba da znaju pravila i da slušaju. Deca imaju mnogo kraći raspon pažnje od odraslih. Najveći, dva do tri puta stariji od njih. Dakle, uzmete dete od 4 godine i imate period od osam do dvanaest minuta. Sada uzmite u obzir da oni obraćaju pažnju na sve stvari koje vide, a ne na vas, i to sve smanjuje na mnogo manji period.

Biće vam drago da saznate - vaše dete dodiruje sve jer mu to pomaže u razvoju mozga i senzornoj obradi. To rade i odrasli - nije tako često, jer smo kao odrasli, već iskusili mnogo stvari.

Deca treba da dodiruju sve

Obratite pažnju na reč potreba. Deca ne žele nužno da dodiruju sve; treba da dodirnu sve. Neki više od drugih. To je u redu! Ovo je tako moćan način učenja ! Stručnjaci kažu da deca koriste svoje čulo dodira da bi saznala šta vide. Kada mi kao odrasli vidimo nešto zanimljivo, poželimo da ga dodirnemo i vidimo kakav je osećaj, ni detetu nije drugačije. Samo mnogo više dodiruju jer im je sve novo.

Kako dodirivanje svega funkcioniše za malu decu

Kada vidite novorođenče, možda ćete želeti da dodirnete njihovu meku kožu ili da ih pomirišete. To je zato što tako spajamo čulna iskustva. Znamo da bebe imaju meku kožu i neverovatno mirišu. Znamo da su krhke i male; znamo kako zvuči gugutanje i plač. Vid, zvuk, miris, dodir i sluh. Svih pet čula nam u tome pomažu. Ovo se dešava zbog mapiranja mozga. Prema Sage Journals , kada koristimo svoja čula za učenje, to stvara mapu u našem mozgu za buduću upotrebu. I deca treba da prave mape. Moraju biti u stanju da iskoriste sva svoja čula da bi dovršili čulno iskustvo. Čulo dodira je često najviše ignorisano od pet čula, što je čudno s obzirom da ga koristimo svaki dan za prikupljanje informacija. Pomaže da upotpunimo svakodnevna iskustva. Čulo dodira je najdublja veza između našeg tela i spoljašnjeg sveta.

Taktilno učenje

Taktilno učenje je učenje putem čula dodira. Prvo bebin doživljaj spoljašnjeg sveta je kroz dodir. Dodir je ono što se prvo razvija u materici, a poslednje je obično korišćeno u starosti. Taktilno učenje je od suštinskog značaja za kognitivni razvoj i društveni/emocionalni rast. Ako ste primetili da vaše dete oseća potrebu da sve dodirne, to znači da dobro uči kroz svoj taktilni sistem. Baš kao što neki ljudi vizuelno uče ili im je potrebno da im se čitaju stvari.

Taktilni učenici često uživaju u stvarima kao što su:

  • Praktične aktivnosti
  • Umetnički projekti
  • Koristeći prste za precrtavanje slova i brojeva itd.
  • Tapkanje prstima ili stopalima
  • Igranje na otvorenom i dosledno kretanje

Deca će biti deca

Kao što vidite, vaše dete ne pokušava da vas frustrira. Ono uči. Oni doživljavaju život kao celinu. Duboko udahnite i opustite se sledeći put kada budete kupovali, a oni prstima prelaze preko svega. Ovo je sve normalan i neophodan proces. Ne koriste sva deca taktilno učenje kao glavni izvor učenja, ali za ona koja to rade, podstičite ovaj rast, a ne umanjujte ga. Zapamtite da su mali. Oni ne znaju sve što vi radite. Vi ste tu da ih naučite i pomognete im dok im se mozak još razvija, a oni postaju oni sami.

(Yumama/J.D.)

BONUS VIDEO

Kako se rešavaju tantrumi deteta koje ne čuje TikTok/thatdeafamily