Skorašnja studija istraživala je ono što roditelji govore godinama unazad - deca koja duže spavaju i kasnije odlaze u školu su manje iscrpljena na časovima.

"Studija je bila prilično velika i dodaje nove informacije osnovnoj literaturi", rekao je Kristofer Vinter, predsednik Čarlstonvil medicine za neurologiju i spavanje, koji nije učestvovao u samoj studiji.

U studiji koja je objavljena u časopisu Sleep učestvovalo je 28 000 učenika i roditelja, čije su navike spavanja i odlazaka u školu pomno praćene.

Prvo istraživanje vršeno je pre promene početka časova u školi u Denveru, a drugi deo nakon šest meseci, kada su deca počela da odlaze sat vremena kasnije u školu.

Finalna studija vršena je 18 meseci nakon prilagođavanja novom sistemu.

I učenici i roditelji davali su odgovore kada su odlazili na spavanje, kada su ustajali i koliko sna im je dovoljno da se odmore, da bi funkcionisali tokom dana.

Najmlađi učenici nisu osetili značajnu razliku, jer su legali i ustajali u otpriike isto vreme. Nisu bili umorni tokom dana.

Malo stariji učenici su se u drugom periodu budili kasnije i spavali u proseku 37 minuta duže. Ovo im je podiglo energiju i nisu imali problema tokom dana da funkcionišu normalno.

Srednjoškolci su osetili najveću promenu, jer su oni spavali 45 minuta duže nego pre, što je značajno uticalo na njihov dan.

Mnogi eksperti veruju da kasniji početak časova poboljšava dečji san, dok drugi smatraju da se deca neće dovoljno naspavati ma kad škola počinjala.

"Neki kažu da, kada pomerimo početak časova, oni će samo legati kasnije u krevet i ustajati kasnije. Siguran sam da to nije tačno i da će deca bolje spavati sa ovom promenom", rekao je doktor Vinter.

Istraživanja su definitivno podržala ono što roditelji stalno govore - da rano ustajanje ne odgovara deci.

Važno je da deca imaju kvalitetan i dovoljan san svakoga dana.

Pročitajte i...