Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Za četiri godine poginulo 63 mališana u saobraćaju: Deca nisu najsigurnija u vašem naručju

Čak 14 dece poginulo je u saobraćajnim nesrećama od početka godine, a među njima osmoro u automobilima. I pored toga, samo dvoje od 10 mališana se vozi u posebnom auto-sedištu, koje je obavezno, jer roditelji i dalje ne shvataju ...

 Izvor: Foto: Shutterstock

Crna statistika pokazuje da se ništa ne menja u pogledu bezbednosti dece na putevima, jer je od 2012. do 2016. godine u saobraćaju poginulo 63 mališana do 14 godina, a svaki drugi je bio putnik u vozilu. Surove brojke ukazuju da svake godine više od 1.500 dece biva povređeno.

Povezane vesti

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da je ključno preduzimanje mera kako bi se povećala upotreba zaštitnih sistema za decu, kao što su korišćenje dečjih sedišta i vezivanje pojaseva.

"Potrebne su i mere za smirivanje saobraćaja u naseljima, u zonama škola, i mere za povećanje uočljivosti dece pešaka i biciklista. Neophodno je uticati i na decu i na roditelje, ali i na obrazovne institucije ne bi li se konačno uvelo saobraćajno obrazovanje u vrtiće i škole", ističe Okanović.

Povezane vesti

Kada je reč o korišćenju auto-sedišta, najveći problem predstavlja zabluda roditelja da im je dete najsigurnije u naručju.

"Ljudi ne znaju da prilikom čeonog sudara deluju telom na svoje dete ako ga drže u krilu ili u rukama. Ako nismo vezani, mi nemamo snage da se zadržimo na mestu, jer na naše telo deluju jake sile i pretvaraju nas u lutku ili projektil u vozilu. Prilikom udarca u zaustavljeni autobus pri brzini od 60 kilometara na sat, na telo deluje ubrzanje 20 puta veće od gravitacije (20g) što znači da postajemo 20 puta teži. U takvom sudaru, majka koja je teška 50 kilograma dobija težinu od čak jedne tone, kojom pritiska svoje dete", kaže Okanović. On upozorava da u sudaru roditelji mogu proći bez ijedne povrede, a da dete koje nije u svom sedištu izleti kroz šoferšajbnu.

Povezane vesti

U Agenciji za bezbednost saobraćaja objašnjavaju kako i do kada se obavezno koristi auto-sedište.

"S obzirom na telesne karakteristike dece, sve dok ne dostignu 36 kg ili visinu od 150 cm, deca treba da se prevoze u odgovarajućem auto-sedištu. Auto-sedište, osim što mora da odgovara masi deteta, mora biti homologovano, odnosno da ispunjava bezbednosni standard. Pored toga, važno je da auto-sedište bude ispravno postavljeno u automobilu, i da dete bude ispravno vezano u njemu. Pojasevi moraju da prelaze preko ključne kosti deteta i karličnog pojasa, a nikako ne smeju prelaziti preko stomaka, niti preko glave deteta ili njegovog vrata", ističu u agenciji.

Najnovije

Vesti

Porodica