Izvor: Mondo


Stručnjaci ističu da je bitna ravnomerna zastupljenost predmeta po težini u rasporedu časova, kako bi najmlađi đaci uspeli da održe koncentraciju.

Po rečima Mirjane Ilić, sekretara Saveza učitelja Srbije i člana Nacionalnog prosvetnog saveta, učenici mlađih razreda bi bili manje opterećeni dužinom vremena koje provedu u školi i brojem časova u toku dana, ako bi se nastavni sadržaji integrisali i radili kao tematske celine.

Psiholog u OŠ “Lazar Savatić” Branka Tišma, ističe da je vrlo važno da u rasporedu časova bude napravljena ravnomerna zastupljenost lakših i težih predmeta. Najbolje je, kaže, da prvi časovi budu iz težih predmeta - srpski, matematika i svet oko nas, jer su tada deca najsvežija i spremna za rad.

Naši prvaci imaju godišnji fond od 756 časova, koji su raspoređeni u 19 radnih nedelja. Svakog dana u rasporedu je srpski i matematika, na kraju godine to iznosi po 180 časova iz svakog od ovih predmeta. Časove fizičkog imaju tri puta nedeljno, stranog jezika dva puta, koliko i sveta oko nas.

"Naravno da im je teško da održe punu pažnju na svim časovima. U prepodnevnoj smeni prva tri časa imaju punu koncentraciju, dok posle podne ona 'traje' do drugog časa. Ako učenici idu u dnevni boravak, pažnja počinje da popušta i ranije, jer su u školi od sedam ujutru", kaže za "Novosti" Zdenka Rajković, učiteljica u OŠ “Vuk Karadžić” u Novom Sadu.