Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OTOK U TRUDNOĆI: Pogoršava se u toplim danima, a evo kako da ga sprečite i kada treba da se obratite lekaru

Autor Radmila Ilić

Pogledajte kada otok može da bude opasan, ali i kako da ga sprečite ishranom i dodacima.

 Trudnoća, otok Izvor: Shutterstock

Oticanje se smatra normalnom pojavom u trudnoći, a najčešće se javlja oko petog meseca, dok je u poslednjem tromesečju najviše izraženo.

Otoci nožnih i ručnih zglobova, stopala, prstiju i lica obično su naglašeni krajem dana, po toplom vremenu ili ako je trudnica gojazna.

Možda će vas zanimati

Da li je oticanje opasno u trudnoći?

Iako je oticanje pojedinih delova tela u trudnoći česta pojava i ne predstavlja opasnost ni za majku ni za dete, ipak postoje situacije kada otečenost upućuje na ozbiljna zdravstvena stanja.

Ukoliko primetitite otok zglobova i zadržavanje tečnosti u telu, obavezno recite svom lekaru kako bi mogao eliminisati eventualne ozbiljne probleme, kakav je na primer, preeklampsija i duboka venska tromboza.

 Trudnica, spavanje
Trudnica
Izvor: Shutterstock

Mogu li da sprečim oticanje u trudnoći?

Umerene vežbe poboljšavaju cirkulaciju krvi i pomažu u eliminaciji otoka. Nosite ravnu obuću, a dok sedite, radite kružnepokrete stopalima.

Blaga masaža je takođe delotvorna. Nemojte dugo da stojite, redovno se odmarajte i sedite sa podignutim nogama.

Ako vam natiču ruke, držite ih podignutim iznad srca umesto da ih opustite. Izbegavajte nošenje uske odeće ili cipela.

Evo još nekih saveta koji će vam pomoći:

1. Smanjite unos soli

So u telu zadržava vodu pa bi smanjen unos mogao da utiče i na smanjenje zadržavanja u telu.

2. Povećajte unos magnezijuma

Magnezijum se pokazao kao veoma koristan u smanjenju zadržavanja vode. Dobar izvor magnezijuma su orašasti plodovi, celovite žitarice, tamnozeleno lisnato povrće i tamna čokolada, a dostupan je i u obliku dodatnog praha.

 trudnica jede čokoladu.jpg
Trudnica jede čokoladu
Izvor: Shutterstock

3. Povećajte unos vitamina B6

Vitamin B6 može da vam pomogne u smanjnom zadržavanju vode u telu, a namirnice bogate vitaminom B6 uključuju banane, krompir, orahe i meso.

4. Jedite hranu bogatu kalijumom

Kalijum može da smanji zadržavanje vode tako što utiče na povećanje stvaranja urina i smanjenju količine soli u telu.

5. Izbegavajte rafinisane šećere

Unos rafinisanih šećera može povećati nivo insulina u telu koji povećava resorpciju soli u bubrezima što dovodi do zadržavanja vode u telu.

(Yumama)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica