Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kičma - slaba tačka trudnica i porodilja

Trudnoća predstavlja faktor rizika za pojavu bolova i drugih problema sa kičmom, a hormoni, povećanje grudi i stomaka, smanjen mišićni tonus i pomeranje težišta tela - glavni su uzroci te pojave.

 Izvor: Foto: Shutterstock


Čovekova kičma počinje da trpi još u detinjstvu, a prvi deformiteti najčešće nastaju u pubertetu. Kasnije, loše držanje, previše sedenja a premalo kretanja i višak kilograma značajno pogoršavaju njeno stanje.
Procenjuje se da se oko 40 odsto trudnica i oko 70 odsto porodilja suočava sa bolovima u leđima.

Razmišljajte o vašoj kičmi pre začeća

Većina nas je prinuđena da provede neprirodno mnogo vremena sedeći na radnom mestu, nakon čega nam ostaje vrlo malo vremena za fizičke aktivnosti. To što usisamo stan, sredimo kupatilo i slično, svakako nije dovoljno, a čak predstavlja i dodatno opterećenje za već "načetu" kičmu. Ako tome dodamo nepravilno držanje tela tokom sedenja i hodanja, kao i nepravilne položaje pri podizanju tereta i drugih aktivnosti,

Iakojekičmajedanodnajvažnijihorgana,većinanasonjenomzdravljupočinjedabrinetekkadanastupeozbiljniproblemikojinamremetesvakodnevniživot.Verovaliiline,odstanjakičmenamuvelikojmerizavisiistanjeunutrašnjihorgana

tegobe sa kičmom su „zagarantovane“. S obzirom da veliki broj trudnica ima manje ili više izražene bolove u leđima, potrebno je minimum tri-četiri meseca pre začeća započeti sa vežbama za leđne mišiće, kako bi se ojačali i stvorili dobru potporu za kičmu i kičmene pršljenove. Snažni leđni mišići će omogućiti i da se lakše podnese težina stomaka. Vežbe za leđa je potrebno upražnjavati i tokom trudnoće, ali isključivo u konsultaciji sa vašim ginekologom, fizijatrom i fizioterapeutom.  

Uticaj ishrane

Poznata je činjenica da prekomerna telesna težina nepotrebno opterećuje kičmeni stub i brže troši međupršljenske diskove. Naročito strada slabinski deo kičme. Zato je važno da pre trudnoće poradite na korekciji ishrane i telesne težine, a da tokom trudnoće ne prekoračite dozvoljeno povećanje kilaže. To će vam sigurno u velikoj meri olakšati celu situaciju. Da biste očuvali zdravlje kičme, a i zuba tokom trudnoće, potrebno je da unosite namirnice bogate kalcijumom (jogurt, mlad sir, mleveni susam, rogač, mlevena ljuska kokošijeg jajeta), fosfor (žitarice, sir, pileće meso), magnezijum (integralne žitarice, zeleno povrće), vitamin D (izlaganje suncu, riblje ulje), mangan (žumance, grašak i druge mahunarke, banane, orah, kesten), vitamin C (citrusi, kupus, paprika, jagode).

Značaj vode

Veliki značaj za održavanje gipkosti kičme ima voda, ali je veoma važan i njen kvalitet. Voda za piće može da bude toliko zasićena mineralnim solima da se upravo one u vidu "cementirajuće materije" talože u kičmi i zglobovima. Zato je najbolje koristiti izvorsku vodu, ili vodu koja je profiltrirana kroz bokale sa magnetima, a neki stručnjaci ističu da je najlekovitija ona voda koju smo zamrzli, a potom otopili. Pijte minimum 1,5 litar vode dnevno, a preporučljivo je da makar deo te količine čine sveže ceđeni sokovi od voća i povrća.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica