Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

IZBEGNITE EPIZIOTOMIJU I CEPANJE TOKOM POROĐAJA: Masažom međice proći ćete bez bolnog ušivanja i težeg oporavka (VIDEO)

Masaža međice može vam pomoći da izbegnete najveće neprijatnosti tokom porođaja.

 Porođaj, porodica, sreća, mama, tata, beba Izvor: Shutterstock

Istraživanja su pokazala da masaža međice koju možete sami da uradite kod kuće, mnogo pomaže kako ne bi došlo do cepanja tokom porođaja ili epiziotomije. Mame koje su je isprobale kažu da imaju samo dobra iskustva i da je preporučuju svim trudnicama.

Šta je međica?

Međica je nežno tkivo koje se nalazi između vaginalnog otvora i anusa, a kako u skoro svim porodilištima žene rađaju u ležećem položaju, pritisak na međicu je veći. Zbog toga prilikom izlaska bebe, babica obično izvrši epiziotomiju (manuelno rasecanje međice) ili dođe do samostalnog cepanja kako bi se proširio put da beba lakše dođe na svet.

Možda će vas zanimati

Kada se masira međica?

Masažu možete raditi sami ili uz pomoć partnera, a preporučuje se da se sa tim počne od 34. nedelje trudnoće. Treba je raditi bar 3-4 puta nedeljno i to po 3-4 minuta..

Važno je znati i da masažu treba izbegavati u slučaju da imate vaginalni herpes, kandidu ili neku drugu infekciju.

 Trudnica
Trudnica
Izvor: Shutterstock

Kako se pripremiti?

1. Operite ruke i neka vam nokti budu skroz isečeni kako biste izbegli oštećenje tkiva
2. Koristite lubrikant ili ulje bez mirisa kao što su: bademovo, kokosovo, maslinovo
3. Zauzmite udoban položaj. Nekim trudnicama odgovara da se smeste na jastuk, dok se druge najudobnije smeste u kadi.
4. Možete koristiti i ogledalo kako biste videli šta radite

Šta treba da radim?

1. Kada ste odabrali ulje i zauzeli udoban položaj, stavite malu količinu ulja na područje međice
2. Palčeve umetnite u vaginu oko 2,5-4 cm, a kažiprst na kožu međice. Možda će vam biti lakše da ovo uradite ukoliko koristite ogledalo.
3. Pritisnite prema dole, prema anusu i sa strane, dok ne osetite blago peckanje, odnosno dok ne osetite istezanje. Zadržite pritisak minut do dva.
4. Masirajte područje prema gore i sa strane, i opet nazad, u obliku slova "U". Neka masaža traje 3-4 minuta.

Pogledajte postupak u video snimku:

(Yumama)

Možda će vas zanimati

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica