Ko su idealne mame domaćice na društvenim mrežama? Prelepe, savršene kuvarice i supruge bez i jednog problema

"Tredvajf" je u trendu na društvenim mrežama, ali nije sinonim za mamu domaćicu ili onu koja ostaje privremeno kod kuće da brine o deci i porodici. Ovo je idealizovana slika influenserke koja deli lažnu predstavu svoje porodice.

Insatgram printscreen ballerinafarm

Ako niste upoznati, ovo je predstava o ženi koja se odnosi na suprugu koja prihvata tradicionalne rodne uloge, posebno se fokusirajući na vođenje kuće i podršku svom mužu, podizanju dece, kuvanju i održavanju kuće čistom, dok on radi i i obezbeđuje porodicu.

„Ovaj izbor načina života odnosi se na ideale iz sredine 20. veka koji snažno naglašavaju kućne obaveze i brigu o porodici“, objašnjava Meg Tibajan, stručnjak za roditeljstvo i vaspitač. Za neke je to povratak tradicionalnim vrednostima i načinu života koji vide kao ispunjen i smislen. S druge strane, se to vide kao pokušaj da se ograniče prava žena i njihov potencijal."

Influenserke koje zastupaju ovaj trend uglavnom su mlade žene, koje svoju profesionalnu karijeru zamenjuju brigom o deci, kući, pripremi domaćih jela, često žive na selu poštujući ideale zdravog porodičnog života, sa mnogo dece - ali sa jednom velikom razlikom, one nemaju nikada realne probleme bilo koje mame.

Nikada ne prikazuju kada im ručak zagori, deca plaču ili su neposlušna, imaju gomile neispeglanog veša ili se jedva drže na nogama jer su svi po kući prehlađeni. Imaju savršene frizure, besprekornu liniju, uvek su prelepe i doterane, bilo da hrane piliće, mese hleb ili dočekuju muža sa uvek perfektno serviranim ručkom kao iz najboljih restorana.

U stvarnosti, ovo nikako nisu mame koje ne rade. I iako se njihov čitav životni stil vrti oko takozvanih tradicionalnih vrednosti, one su stalno vezane za svoje veoma moderne pametne telefone. Povrh toga, pretvaraju se da su njihovi muževi sidro njihovih porodica - ali jedini razlog zašto njihove porodice uopšte dobijaju bilo kakvo priznanje je njihov rad zasnovan na društvenim mrežama.

Razlika između tradicionale žene na mrežama i mame koja ostaje kod kuće

Važno je razjasniti šta su ove moderne tradicionalne mame, a šta nije. Dok one ostaju kod kuće, po definiciji nisu ono što mislimo da su mame koje ostaju kod kuće. U stvari, one su sasvim suprotno.

Prema Tibajanu, mnogi ih pogrešno izjednačavaju, pretpostavljajući da svaka žena koja odluči da se fokusira na kućni život spada u ovu kategoriju.

„Tredvajf” često promovišu povratak na ono što vide kao „prirodnije“ rodne uloge, koje se ponekad mogu posmatrati kao regresivne ili u suprotnosti sa modernim feminističkim idealima“, objašnjava Tibijan.

I taj koncept je stvorio mnogo kontroverzi jer se ponekad čini da veliča i romantizuje vreme kada su žene postojale da bi negovale svoje muževe, obavljajući nezahvalan, težak posao po domaćinstvu da bi im domovi funkcionisali i deca se hranila najzdravije.

Često je važno napomenuti da je majka koje ostaje kod kuće privremeno zbog porodiljskog odsustva ili velikih troškova za tuđu brigu o deci nužbnost, dok se način života influenserki često posmatra kao trajnija posvećenost ovim tradicionalnim rodnim ulogama.

„Ovu perspektivu mnogi vide kao podrivanje značajnog napretka koji su žene postigle ka ravnopravnosti. Za razliku od majki koje ostaju kod kuće, koje mogu da odluče da ostanu kod kuće iz praktičnih razloga, kao što je briga o deci ili jednostavno uživaju u brizi o domaćinstvu, influenserke se striktno pridržavaju tradicionalnih rodnih uloga, vođene jasnom verom u njihovu neophodnost i vrlinu.

Zašto je ovaj trend kontroverzan

Veliki deo sadržaja ovih influenserki prikazuje život “u mehuru” gde su stres i brige zbrisani jer imaju muževe da ih finansijski obezbede. Sve o čemu treba da brinu su decu i dom — i to bi trebalo da bude dovoljno, jer su žene ionako rođene za to, zar ne? Ali Mur objašnjava da se sadržaj koji se bavi tradicijom fokusira na „idealnu sliku“, ignoriše oštriju stvarnost o tome šta bi moglo poći naopako ako ste finansijski zavisne.

„Nijedan od popularnih video snimaka ne priznaje da biti 'srećna' zavisi u velikoj meri od dve stvari: koliko novca ima za domaćinstvo i koliko je dobar čovek vaš muž,” kaže Mur. „Za svaku naizgled bogatu influenserku na društvenim mrežama za koju se čini da bez napora klizi kroz svoje dnevne obaveze sa decom, kućne poslove, postoji bezbroj drugih koji se muče finansijski, osećaju se slomljeni pod teretom majčinstva, nažalost, imaju posla sa ne tako idealnim muževima, a nemaju finansijskih sredstava da se osamostale“.

BONUS VIDEO

This browser does not support the video element.

Sve faze brzo prođu  TikTok/itsmetinxpodcast