Sve je počelo sa generacijom X. Bejbi bumere, koji su rođeni između 1946. i 1964. godine, pratila je generacija koja nije imala očigledan kulturni identifikator. Pošto nije imao određene karakteristike koje bi ga učinile poznatim, nazvana je Generacija X , i u zavisnosti od toga koga pitate, sociolozi, romanopisci ili Bili Ajdol učvrstili su ovu frazu u našem rečniku. Odatle je sve išlo po azbučnom redu. U nastavku predstavljamo detaljne karakteristike svake generacije...

Bejbi bumeri - rođeni između 1946. i 1964. godine.

Oni trenutno imaju između 57 i 75 godina i najveći su potrošači tradicionalnih medija kao što su televizija, radio, časopisi i novine. Uprkos tome, čak 90% bejbi bumera ima profil na Fejsbuku. Ova generacija je počela da usvaja tehnologiju kako bi ostala u kontaktu sa članovima porodice i ponovo se povezala sa starim prijateljima. Veruju da treba da brinete o svojoj deci dovoljno da ih postavite na pravi put i ne planiraju da im ostavljate nikakvo nasledstvo. Barem tako misle američki bejbi bumeri.

Generacija X - rođeni između 1965. i 1979/80.

Oni trenutno imaju između 41 i 56 godina i još uvek čitaju novine, časopise, slušaju radio i gledaju televiziju. Međutim, oni su takođe pametni u digitalnom smislu i provode oko 7 sati nedeljno na društvenim medijima. Generacija X trenutno pokušava da podigne porodicu, otplati kredite i brine o starijim roditeljima, ali ovi zahtevi opterećuju njihove resurse, piše Kasasa.com.

Generacija Y ili milenijalci: rođeni između 1981. i 1994/6.

Trenutno imaju između 25 i 40 godina. Čak 95% njih i dalje gleda televiziju, uključujući razne video platforme. Ova generacija je odlična sa mobilnim uređajima, ali čak 32% njih će i dalje koristiti računar za kupovinu. Obično imaju više profila na društvenim mrežama. Milenijalci imaju manju lojalnost brendu od prethodnih generacija i imaju malo strpljenja za neefikasnu ili lošu uslugu. Milenijalci su najvažnija radna snaga, ali sa ogromnim dugom. Zbog toga žele partnere koji će im pomoći oko velikih kupovina (stanova, automobila...).

Generacija Z: najnovija generacija, rođena između 1997. i 2012. godine.

Trenutno imaju između 9 i 24 godine. Prosečan pripadnik generacije Z dobio je prvi mobilni telefon sa 10, 3 godine. Mnogi od njih su odrasli uz roditeljske mobilne telefone ili tablete, a pametni telefon je njihov omiljeni način komunikacije. U proseku provode 3 sata dnevno na svom mobilnom uređaju. Ova generacija je videla borbe milenijalaca i žele da izbegnu dugove. Imaju jak apetit za finansijsko obrazovanje i uspeh, a poslodavci se često žale da su zahtevni i komplikovani radnici.

Generacija A: Generacija Alfa počinje sa decom rođenom od 2012. godine.

Nastaviće se sa rođenima najmanje do 2025. godine, možda i kasnije. Alfe odrastaju u domovima u kojima je svakodnevni život prožet tehnologijom. Mnogi od njih su zbog globalne pandemije pohađali virtuelne časove i gravitiraju onlajn učenjima. Njihovi milenijumski roditelji su im već napravili društvene mreže, a prema sadašnjim podacima, čini se da će Alfe biti jedna od najobrazovanijih i najbogatijih generacija.

(Yumama)

BONUS VIDEO:

NIJE REŠENJE SNIZITI GRANICU ZA MALOLETNE DELIKVENTE!" Anotonović: Ne želimo da deca kao u Americi IDU U PANCIRIMA U ŠKOLU! Kurir TV