Period unazad od godinu i po dana, koji je doneo promenu životnih navika i uopšte promenu u našim životima, za neke stvari je dobar, a za neke loš. Korona je donela to da se komunikacija i uopšte kontakti smanje, da se nastava u školama odvija putem online platformi, da se ne ide na more, bazene i jezera. Donela je da se fizička aktivnost smanji, to jest skoro da je nema.

Šta to znači za decu školskog uzrasta?

Dugo sedenje, što zbog praćenja online nastave što zbog ekspanzije društvenih mreža, dovodi do narušavanja pravilnog funkionalnog položaja kičmenog stuba, tako da se "aktivne snage" (mišići) jako malo koriste. Funkcionalno loše držanje u dužem periodu lagano prelazi u deformitet. Odlaskom na more ili jezero roditelji su imali mogućnost da posmatraju držanje svoje dece, kako se razvijaju i kako rastu i da uoče neke od poremećaja držanja tela. Problem je to što toga sada nije bilo i sad kad se krenulo na odmore počeli su da se uočavaju deformiteti i loše držanje tela. Roditelji posle dužeg vremena imaju mogućnost da posmatraju svoju decu da vide kako im stoje ramena, kukovi i slično.

Rano uočavanje problema funkcionalno lošeg držanja tela je najbitnije da bi se odmah krenulo sa vežbama i sprečio nastanak deformiteta. Već znamo da posle 17. godine velike korekcije nisu moguće, jer dolazi do strukturalnih promena u telu.

Šrot metoda za korekciju deformiteta (skoloza i kifoza) pruža odličnu mogućnost za rešenje problema. Pacijent usvaja osnovne pokrete i položaje koje kasnije može da sam praktikuje.

Savet: Pratite razvoj svoje dece - kako hodaju, sede, kako im stoje ramena, kukovi i ako uočite nešto, odmah vodite dete kod doktora, jer rana detekcija problema je od presudnog značenja.

Miroslav Perčić