Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVAKO ISHRANA UTIČE NA MENTALNO ZDRAVLJE VAŠE DECE: Evo koliko porcija voća i povrća treba da pojedu u danu

Naučnici su otkrili važnu stvar - ishrana dece poprilično ima uticaja na mentalno zdravlje.

voce i povrce utice na mentalno zdravlje_121727104 Izvor: Shutterstock

Povećan unos voća i povrća povezan je sa boljim mentalnim zdravljem kod dece, prema najnovijoj studiji izvršenoj u Velikoj Britaniji.

možda vas zanima

"Veza između ishrane i mentalnog zdravlja kod dece i odraslih nije u potpunosti razjašnjena, dok se odnos ishrane i fizičkog zdravlja prilično jasno razume", ističu autori studije.

Naučnici su tokom studije analizirali su 7 570 srednjoškolaca i 1 253 mališana u psnovnoj školi. Pokazali veliku povezanost između ishrane i mentalnog zdravlja kod starije dece, dok se veza kod mlađe nije naročito pokazala, verovatno zbog malog uzorka.

Ispostavilo se da pet ili više porcija voća ili povrća znatno utiče na mentalno zdravlje u odnosu na 3-4 ili 1-2 porcije. Deca koja su imala pet i više zdravih obroka imala su bolji rezultat mentalnog zdravlja za 3,73. Pored toga, ispostavilo se da deca koja ne doručkuju i ona koja piju energetska pića imaju rezultat za 2,73 i 3,14 jedinica. Deca koja su od kuće nosila ručak takođe su imala bolje rezultate.

"Zdrava ishrana je ključna za razvoj, rast i hormonski status organizma, sa direktnim efektima na biološke procese, poput oksidativnih, zapaljenskih, ali i na imunitet i rad mozga", ističu autori studije. Dodali su, takođe, da nezdrava hrana uzrokuje zapaljenja, otežanu borbu sa depresijom. Ispostavilo se da nedovoljan unos magnezijuma, folata i cinka ima vezu sa depresijom, dok se manjak n-3 masnih kiselina povezuje sa anksioznošću.

pročitajte i

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica