Novija istraživanja ističu da pobijanje ritma pomaže kod neke autistične dece pri smanjenju simptoma hiperaktivnosti i poboljšava sposobnost koncentracije - ovo je rezultat studije, koju su sproveli naučnici sa Kraljevskog koledža u Londonu i nekoliko drugih britanskih univerziteta, objavljeni su u časopisu The Proceedings of the National Academy of Sciences.

U eksperimentu je učestvovalo 36 tinejdžera sa autizmom. Prosečna starost učesnika bila je 18 godina, a niko od njih ranije nije svirao bubanj. Oni su nasumično podeljeni u dve grupe. Jedna grupa je učila dva puta nedeljno dva meseca sa učiteljem koji je učio tinejdžere da sviraju bubnjeve. A druga, kontrolna grupa nije dobila takve lekcije.

Pre i posle eksperimenta, svi tinejdžeri su radili magnetnu rezonancu mozga, bili su podvrgnuti neuropsihološkom testiranju da bi se procenila težina simptomaautizma, a njihovi roditelji su odgovarali na pitanja o problemima ponašanja njihove dece.

Na kraju eksperimenta, i roditelji i učitelj su izjavili da su nakon kursa bubnjanja tinejdžeri poboljšali svoju sposobnost da uspostave kontakt očima, verbalizuju svoje potrebe i regulišu svoje emocije. Kao rezultat toga, tinejdžeri su imali povećano samopoštovanje i manja je verovatnoća da će doživeti napade besa. I sami tinejdžeri su priznali da su imali veliko zadovoljstvo da proizvode ritam bubnjevima.

Pored toga, skeniranje mozga pokazalo je da su adolescenti kao rezultat časova bubnjanja značajno poboljšali funkcionalne veze između regiona odgovornih za kontrolu njihovih akcija i samoregulaciju.

Sviranje bubnjeva zahteva planiranje i kontrolu svojih akcija, tačnost, koordinaciju pokreta, koncentraciju, a to u određenim stanjima može da pomogne u regulaciji nekih simptoma autizma, ističu istraživači.

(Yumama)

BONUS VIDEO:

Prvi simptomi autizma TikTok/oh_maddy