Profesorka Šarlin Eliot s Univerziteta u Kalgariju odlučila je da sprovede istraživanje koje se nadovezuje na studiju koju je pre nekoliko godina sproveo Univerzitet Stanford, a tiče se privlačnosti hrane mališanima. Naime, oba istraživanja pokazala su da deca predškolskog uzrasta smatraju da je hrana iz pakovanja popularnog "Mekdonaldsa" ukusnija od potpuno identične hrane koju su dobili u običnom omotu.

"Nije iznenađenje to što će predškolci radije izabrati nešto u dekorativnom pakovanju, nego nešto što je u običnom i nezanimljivom omotu", smatra prof. Eliot.

Ona je priznala da je smatrala da istraživanje Univerziteta Stanford nije išlo dovoljno duboko, zbog čega ga je preoblikovala.

"Zapravo, želeli smo da utvrdimo da li je reč o privlačnosti određene robne marke ili isključivo o estetici pakovanja", objasnila je Eliotova.

U ovoj studiji učestvovalo je šezdeset i pet mališana predškolskog uzrasta, koje su naučnici zamolili da izaberu hranu iz pakovanja različitih proizvođača, uključujući i "Starbaks", s kojim se najmlađi ne sreću često.

"Iako je hrana bila potpuno ista, deca su birala su smatrala da je ukusnija ona čije je pakovanje bilo dekorisano", otkriva Eliotova. "Takođe, zaključili smo da na njihov ukus i izbor nije uticao brend, već estetika."

Ipak, Mark Sent Žermen, vlasnik vrtića "Fan Fleks Plejker" u Kalgariju, ne slaže se sa stavom da pakovanje čini hranu privlačnijom.

"Mališani su veoma izbirljivi. Zbog toga su naši meniji veoma jednostavni. Mogu da učinim da u jelovniku supa od sočiva deluje primamljivo, ali znam da je deca neće jesti, kakvo god da je pakovanje", kaže Sent Žermen.