Svakom roditelju je važno da njegovo dete usvoji radne navke. Dve važne osobine sa kojima pri tom zadatku moraju da se naoružaju su strpljenje i doslednost.
Istraživanje koje su sproveli stručnjaci Univerziteta Hamilton dokazalo je, još jednom, da će zabavna prezentacija ili nagrada osigurati pažnju deteta, a onda i želju da nešto uradi ili nastavi da radi redovno.
Glavni problem nastupa onda kad primamljive nove tehnologije remete proces učenja i ometaju zadatak koji dete treba da uradi.
U istraživanju koje je sprovela grupa istraživača sa Univerziteta Hamilton testirana je grupa dece starosti od 4 do 6 godina.
"Deca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rešavanje zadataka."
Glavni zadatak dece bio je da za deset minuta reše zadatak, a ako im on dosadi, da slobodno odigraju igricu na ajpedu. Pitanje koje je zanimalo naučnike bilo je:"Mogu li deca da odole iskušenju i reše zadatak?"
Prvoj grupi dece naučnici su postavili pitanje: "Da li radiš naporno na zadatku?"
Drugoj grupi dece naučnici su postavili pitanje u trećem licu, tako da ako se dete zvove Hana pitali su:"Da li Hana radi naporno da zadatku?"
Treću grupu dece naučnici su zamolili da zamsile superjunaka koji je stvarno dobar u onome što radi. Neki od superheroja koje su deca spomenula bili su: Dora, Betmen i Majstor Bob.
Kad su deca izabrala svog superjunaka, zamolili su ih da obuku u njihov kostim i da tako obučeni rešavaju zadatak. Nakon toga su im postavili pitanje koje je bilo vezano za ime superjunaka, pa ako je dete bilo odbučeno u kostim Betmena, postavili su mu pitanje: "Da li Betmen radi naporno na zadatku?"
Na kraju istraživanja stručnjaci su došli do zaključka da su deca koja su bila obučena u kostim Betmana uradila su zadatak brže od onih kojima je bilo postavljeno pitanje - da li radiš dovoljno na zadatku.
Razlog leži u tome što su deca u toj situaciji bila udaljenija od iskušenja korištenja ajpeda jer im je i ovo bilo zabavno i zato su mogli više da se fokusiraju na svoj zadatak.
Deca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rešavanje zadataka, reči su autora studije koje prenosi World Economic Forum.
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna