Kako pokazuju istraživanja, "gomilanje" obaveza u rasporedima dece može otežati razvoj mališana i izazvati anksioznost.

Džuli Robinson, edukator Nezavisne asocijacije predškolskih ustanova, preporučuje roditeljima da dopuste deci da razmišljaju, meditiraju i, uopšte, opuštaju se na bilo koji način.

"Roditelji često budu 'uvučeni' u taj začarani krug u kojem je dan deteta uvek ispunjen brojnim obavezama koje će ih, veruje se, stimulisati i pomoći njihovom razvoju. Ipak, ne treba se plašiti dosade. Tišina i statičnost mogu biti korisni i, štaviše, važni su za razvoj deteta", tvrdi Robinsonova.

Ona upozorava da 'prenatrpan' rapored može opteretiti mališane, ali i da prečesto dopuštanje da dete mora samo sebe da animira, takođe, nije poželjno.

Uz to, Robinsonova podseća na činjenicu o kojoj stručnjaci za razvoj deteta govore sve češće poslednjih godina – zabava pomoću savremenih tehnologija ne pruža mališanima ono što je za pravilno napredovanje neophodno – taktilne igre i kretanje:

"Kompjuteri su veoma uzbudljivi i, nezaobilazno, deo su naših života, ali treba imati na umu da ljudski razvoj prolazi kroz određene faze koje ostaju nepromenjene, uprkos tehnološkoj evoluciji."

Za kraj, Džuli Robinson izražava nadu da će roditelji čiji su mališani aktivni čitavog dana 'izbaciti' iz rasporeda poneku aktivnost kako bi njihovi dečaci i devojčice imali dovoljno vremena i prostora da se razvijaju na prirodan način – eksperimentisanje, istraživanjem i kroz igru.