Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vežbanje u trudnoći

Koje su fizičke aktivnosti dozvoljene u trudnoći? Kada i gde početi sa treniranjem? Da li sve trudnice mogu da vežbaju? Odgovori slede...

 Izvor: Foto: Shutterstock

Programi prilagođeni trudnicama

Aktivnosti i programi nižeg aerobnog intenziteta (hodanje na traci ili steperu, vožnja sobnog bicikla...)

Šta izbegavati prilikom vežbanja u trudnoći?

● zadržavanje vazduha prilikom vežbanja, odnosno fizičkih aktivnosti● aktivnosti u kojima su mogući padovi (skijanje, jahanje)● aktivnosti u kojima postoji kontakt sa drugim "vežbačem" (košarka, rukomet, odbojka)● aktivnosti u kojima ima naglih promena smera kretanja, skakanja, trčanja, istrčavanja, penjanja...● duboke čučnjeve, klasične vežbe za trbušnjake, podizanje opruženih nogu, duboke pretklone, i slično● titranje prilikom istezanja● uvrtanja trupom u stojećem položaju● vežbe u toploj vodi

mogu da budu odličan način za održavanje ili sticanje forme. Grupni programi, kao što su niskointenzivni aerobni programi, takođe mogu da budu koristan način treniranja. Započinjanje ili nastavljanje sa jogom ili pilatesom je divno, ali oba programa moraju da budu modifikovana, prilagođena trudnicama. Jer, hormoni tokom graviditeta utiču na fleksibilnost, odnosno elastičnost, pa treba biti obazriviji. Programi koji uključuju položaje balansa ili veće umeće koordinacije mogu da budu preteški, pa ih treba izbegavati.

Svako tromesečje, odnosno svaka faza trudnoće nosi određene promene. Pored "divljanja" hormona, moguće su mučnine i povraćanje, osećaj iscrpljenosti, psihička napetost... Zbog toga je važno da vaši treninzi budu prilagođeni promenama kroz koje prolazite. Trening ne treba da traje duže od 60 minuta, sa pauzama između vežbi.

Povezane vesti

Druženje umesto vežbanja

Ukoliko imate astmu, srčane probleme, visok pritisak ili dijabetes, trudnoća nije prikladno vreme za započinjanje vežbanja. U slučaju da vam lekar odobri malo vežbanja, ono mora da bude uvek kontrolisano. Ako postoji rizik zbog krvarenja, placente previje, pređašnjih pobačaja ili preranih porođaja, slabog grlića materice i slično, nema ni govora o vežbanju. U tom slučaju, posvetite se nečemu za šta ranije niste imali vremena: čitanju dobrih knjiga, gledanju pozorišnih predstava ili, jednostavno, druženju sa porodicom i dragim prijateljima.


Tamara Ratković, prof. kineziologije sporta i licencirani Pilates instruktor

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica