Samo mame znaju koliko obaveza imaju dnevno i koliko im je ponekad teško da se organizuju i stignu da urade sve što treba. Bilo da ste zaposleni ili "samo" brinete o deci, donosimo vam pet jednostavnih trikova koji će vam olakšati svakodnevicu.
1. Planirajte
Nije lako upravljati čitavom porodicom, a to je upravo ono što se od majki očekuje, ali nije ni nemoguće. Da biste svoje vreme organizovali na najbolji mogući način, pomoći će vam planer ili dnevnik.
U ovu svoju beležnicu upišite svoje dnevne aktivnosti, ali i vreme koje vam je potrebno za njihovo obavljanje. To će vam pomoći da bolje rasporedite obaveze, tako da ipak nađete i malo vremena za odmor.
Ne zaboravite da ubeležite ne samo dnevne, već i nedeljne zadatke – ako, na primer, krajem nedelje idete u veliku kupovinu ili imate dan za čišćenje kuće, u koju može da se uključi cela porodica. Ovo će olakšati ne samo vama, već i ostalim članovima porodice.
2. Predvidite neočekivane situacije
Sigurno je većini majki poznato kako izgleda kada ste u škripcu s vremenom, a dete odbija da se obuče za vrtić ili školu, ili to radi veoma sporo. Ili, možda se desi da ste ceo dan proveli napolju igrajući se, pa sada ne znate šta da na brzinu spremite za večeru.
Iako ne postoji šansa da predvidite sve moguće situacije, pokušajte da unapred razmislite o mogućim scenarijima, kako biste izbegli neke neprijatnosti.
Recimo, napravite nedeljni jelovnik za celu porodicu. Ne morate unapred da pripremite i zamrznete sva jela, mada je i to jedna od opcija, ali kada imate isplaniran jelovnik i u skladu sa tim kupite sve potrebne namirnice, tokom nedelje će vam to uštedeti vreme jer će vam preostati samo da ih pripremite.
Osim toga, ovaj potez bi mogao i da vam pomogne da uštedite novac jer ćete kupovati samo ono što vam treba po planu i jelovniku, a ne i druge stvari koje vas trenutno privuku, piše alfemminile.com.
3. Iskoristite mogućnosti telefona
Kada već svi i svuda nosimo telefone sa sobom, onda da ih bar iskoristimo da nam pomognu. Na primer, možete da unesete neke svoje dnevne obaveze u beležnicu ili kalendar na telefonu, kako bi vas ovaj uređaj na vreme obavestio na obaveze.
Odlaganje obaveza, čak i za po pet ili deset minuta, postepeno se akumulira, pa na kraju dana dođete u situaciju da ste već "mrtvi umorni", a imate još posla preko glave. U tom smislu, telefon može da vam koristi i obavesti vas kada je vreme za šta.
4. Oslobodite se viška stvari
Ne samo što ćete imati više prostora u kući kada izbacite višak stvari, već ćete imati i manje posla oko čišćenja. Osim toga, to bi i psihički moglo da vam donese rasterećenje, olakšanje.
Dakle, pažljivo pretresite ormare sa odećom, igračke, sve što vam pravi nered. Manje stvari znači i da će prostor uvek delovati urednije, a vi ćete manje vremena provoditi čisteći i raspremajući.
5. Podelite odgovornosti kada možete
Ne možete i ne morate sve sami da radite. Ne oklevajte da deo obaveza prebacite na druge planove porodice, i imajte na umu da je i za mališane važno da nauče da pomažu mami i tati, onoliko koliko mogu u skladu sa uzrastom.
Deljenjem odgovornosti ćete ujedno imati i više vremena za neke druge, zabavnije stvari, a svakodnevica u porodici će i dalje funkcionisati "glatko".
BONUS VIDEO: