Pomagao sam jednoj devojčici oko domaćeg zadatka i pripreme za kontrolni iz matematike. Nije joj bilo jasno preslikavanje pravih. Kaže da je učiteljica samo pokazala na tabli i nije objasnila. Važno je da je ona “isfrkljala” lekciju. Ko je od dece ukapirao, videće na kontrolnom. Napisaće u dnevniku da je predavala gradivo, kasnije da je evaluirala usvojeno znanje. Oni koji i inače dobijaju dobre ocene, jer nemaju strah od matematike i jer se lakše prilagođavaju njenom načinu rada, opet će dobiti dobre ocene, oni drugi će opet dobiti loše. Biće okarakterisani kao ograničeni ili nedisciplinovani. Doći će zbog toga u sukob s roditeljima. Dobiće neku sankciju. Roditelji će da tragaju za rešenjima uzimajući privatne nastavnike, ili će stati na detetovu stranu i reći kako je učiteljica loša, čime će učvrstiti njegovo mišljenje o tome i negativan stav prema učenju i školi. Na sreću ima i dobrih učitelja i učiteljica, ali ova očigledno to nije.

Pročitajte i... Zašto naša deca ne vole školu?

Potrudio sam se da devojčici objasnim princip. Rekao sam joj da jedan lenjir zamisli kao šine, a drugi kao voz. Šine postavlja na pravu koju će da preslika. Lenjir-šine se ne pomera. Lenjir-voz se pomera, a tamo gde stane ostavlja paralelnu pravu. Lenjiri su postajali i lift, kad su išli gore-dole. Posle smo kombinovali vozove i liftove. Navodio sam je i da pravi greške, pa da sama procenjuje šta misli da je dobro. Iako su zadatak bile prave, ubrzo smo prešli i na poluprave i duži, da učinimo zadatke zanimljivijim. Super joj je išlo. U početku nije znala kako da postavi lenjire, koji da pomera, na koju stranu da vuče linije, čak ni razliku između prave, poluprave i duži. Kroz pola sata je sama sebi zadavala i preslikavala duži u nasumično postavljene zagrade.

Pročitajte i... Učenje kroz igru: Pomozite deci da razviju kreativnost


Ni meni matematika nije bila jača strana. Nije mi ni danas. Pristao sam da joj pomognem jer znam da pomoć leži u pristupu problemu, a ne u tome da unapred znam rešenje problema. Kada sam uzeo ta dva trougla, prvo sam sam morao da se podsetim kako se radi, jer verovatno to nisam radio još od svoje osnovne. Čim sam ukapirao, počeo sam da razmišljam kako da oživim tu radnju, odnosno da ona prestane da bude matematika i dobije veze sa pojavnim svetom. I tako mi je jedan lenjir i njegova statičnost zaličila na šine ili sajle, a ovaj drugi je postao voz i lift. Čas posla je apstraktni bauk postao živa zabava.


Pročitajte i... Principi pravilnog učenja


Eto na delu princip kreativne pedagogije. Benefiti ovakvog načina rada su usvojeno gradivo od strane deteta, dete nema stres od učenja, dete dobija želju za samousavršavanjem. Kada bi ovakav stil rada bio i u školama, deca nam se ne bi plašila škole. Zato, ako ne može škola, mogu roditelji. Začinite maštom domaće zadatke svoje dece.


Šta je dobila na kontrolnom? Naravno peticu. I bila je presrećna.


Foto: Shutterstock

*Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete strucnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici - YuMama.