Prvo polugodište se završilo, ocene su zaključene, a da li su svi zadovoljni? Ponekad mališani ostvare manji uspeh nego što su i sami očekivali, a i roditelji su mislili da će ocene biti bolje. Šta onda? Kako razgovarati sa detetom koje je imalo lošiji uspeh na kraju prvog polugodišta da biste ga motivisali na rad i učenje, pitači smo školskog pedagoga Nevenu Toskić:
"Kada su u pitanju loše ocene vrlo je bitna dob deteta, njegovi kapaciteti, radne navike i motivacija. Roditelj treba da proceni da li dete ima loše ocene zbog nemogućnosti deteta da neke predmete savlada, loših radnih navika, loše procene vremena, odlaganja učenja....Ukoliko ne može da proceni zašto je uspeh loš dobro je da se obrate stručnjacima za pomoć (pedagog, psiholog). Često je prelazak iz četvrtog u peti razred problem, zatim početak puberteta. Roditelj mora racionalno da sagleda svoje dete i osvesti da li ima prevelika očekivanja prema školskom postignuću svog deteta. Svakako, dete ne treba osuđivati već otvoreno porazgovarati sa njim/njom. Bilo bi dobro da se taj razgovor vodi kada je detetu prijatno, tokom aktivnosti koje voli. U svakom slučaju, ako roditelj ustanovi da ne može dobro da proceni razloge neuspeha potrebno je potražiti stručnu pomoć."
Da li je greška da deca uče na raspustu?
"Nije greška ako se tako dogovorite. Pre početka raspusta trebalo bi sesti sa detetom i napravite plan aktivnosti. Taj plan treba da bude prihvatljiv i za vas i za dete.Nije dobro da odmah nakon početka raspusta započnete sa učenjem. Bilo bi dobro da se detetu ostavi vreme za odmor. U plan uključite posete rodbini (bake, deke), sport ako dete nešto trenira, pomoć u kući, vreme za vas kao porodicu i druženje sa drugarima. Raspored koji utvrdite biće vaš zajednički dogovor koga svi treba da se pridržavaju."
Koje su aktivnosti koje dete može da radei tokom raspusta, a koje pozitivno utiču na razvoj?
"Na razvoj deteta utiču: čitanje, sportovi, komunikacija sa drugarima i zajednička druženja, radionice crtanja, pevanja, glume a u odnosu na želje i interesovanja dece. Porodična druženja, filmovi, pozorišne predstave vrlo pozitivno utiču na decu. Dobro je da su deca u kontaktu sa prirodom, životinjama." - zaključuje pedagog Nevena Toskić.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO:
(Yumama/T.A.S.)