Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nega deteta

Kada mališani odbijaju hranu: 10 korisnih saveta za roditelje

Autor Katarina Markovic
Autor Katarina Markovic

Ne silite ih da pojedu sve, ne kažnjavajte ih hranom, budite kreativni...

Izvor: Foto: Shutterstock 134136851

Problemi sa uzimanjem hrane u detinjstvu vrlo su česti i postoje kod svakog desetog deteta. Obično je problem deo odrastanja i nestaje kada dete sazri.

Međutim, trajni problemi mogu biti povezani sa stresovima u porodičnom životu.

Odbijanje hrane često je način na koji mlađa deca pokušavaju da potvrde svoju nezavisnost, a problem je ozbiljan samo ako utiče na normalan rast i telesnu težinu.

Povezane vesti

Povezane vesti

Emotivna uzbuđenja

Starija deca mogu odbijati hranu zbog emotivnih uznemirenja i u teškim slučajevima kao što je neurotski gubitak apetita, posebno kod devojčica.

Gubitak apetita često se javlja tokom bolesti u detinjstvu.

U školskom uzrastu svako četvrto dete probirljivo je u vezi s jelom. Probirljivo dete želi da jede samo određenu vrstu hrane, ali problemi sa hranom retko nastaju, osim ako detetov izbor hrane nije previše sužen.

Dete je zaokupljeno raznim aktivnostima i često "nema vremena da jede", niti ima interesa za jelo.

Sukob sa detetom

Nestalnost apetita, količine pojedenog, preferiranje određenih vrsta hrane kod deteta nije teškoća, nego je normalna pojava i roditelji treba da je prihvate.

Problem nastaje ako hranjenje, umesto ugodnog osećaja utoljavanja gladi, postaje razlog sukoba deteta i roditelja. Nije neobično da dete samo izazove povraćanje, ako je bilo prisiljeno da pojede količinu hrane ili vrstu koju ne želi.

Šta je rešenje?

1. Hranjenje treba da bude ugodan dnevni događaj, a ne prisila.

2. Poštovati detetovu samostalnost u hranjenju.

3. Jesti uvek u isto vreme u prijatnom ambijentu, bez televizije i igračaka.

4. Služiti male porcije. Uvek možete dva puta da sipate. Ne siliti dete da pojede sve iz tanjira kada nije gladno.

5. Ne treba hranom ni kažnjavati ni nagrađivati dete.

6. Deci do 12 meseci ukinuti sokove, a starijoj dati samo 120 mililitara soka dnevno.

7. Obrok ne sme da traje više od 20 minuta.

8. Ukinuti grickalice i ne voditi se time "da bar nešto pojede".

9. Ne davati česte užine, niti previše tečnosti između obroka.

10. Budite maštoviti u pripremanju obroka.

VAŽNO

Kada dete nauči šta je glad, a šta sitost, za nekoliko meseci će normalno prihvatiti obroke. Najveće greške roditelja su stalno tutkanje hrane, grickalica i davanje velike količine sokova.

Pročitajte i...

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Najnovije

Vesti

Porodica