Ljudi koriste desnu stranu mozga za procesuiranje informacija vezanih za pamćenje lica, odnosno levu stranu vidnog polja optimalnu za opažanje i prepoznavanje lica.

Naučnici su već pre otkrili da ljudi preferiraju levu stranu za držanje beba. A novo istraživanje sprovedeno u Velikoj Britaniji predlaže da deca koja drže svoje lutke u levoj ruci su pametnija i društvenija od dece koja preferiraju desnu ruku za držanje i kontrolu lutke.

Ljudi su društvena bića. Toliko društvena da se čak i nameštamo u pozicije sedenja ili stajanja u kojima imamo bolji pregled lica ljudi koji nas okružuju, piše Dejli Mejl.

Živci koji povezuju oči i mozak su spojeni na način da vizualne informacije koje primamo sa leve strane se prenose i procesuiraju u desnoj polovini mozga.

Odrasli ljudi u levoj polovini mozga obrađuju reči (govor), a u desnoj polovini lice (vizualne informacije), zbog toga se ljudi nesvesn ugodnije osećaju ako su ljudi s kojima razgovaraju na njihovoj levoj strani. 

Ranije sprovedena istraživanja su otkrila da mozak malog deteta ne razdvaja obradu izraza lica od govora, već da se celokupna obrada odvija u levoj polovini mozga.

Ali, novo istraživanje sprovedeno na Univeruitetu u Londonu, je došlo do drugačijih informacija. 

U eksperimentu u kojem je učestvovalo 100 četverogodišnjaka i petogodišnjaka, istraživači su otkrili da deca čak i najjednostavnije crteže lica prepoznaju i obrađuju.

Kad je deci dat čisti jastuk, nisu ništa posebno radila, ali kad su istraživači na jastuk nacrtali tri tačkice, deca su ga procesuirala kao lice i počela su ljuljati jastuk, kako bi to odrasli radili s malom bebom. 

"Fenomen poznat po imenom "sklonost nošenja na lijevoj strani" ("left cradling bias") ne pojavljuje se samo kod ljudi, već se pojavljuje i među životinjskim vrstama - gorilama i šišmišima. Držanje bebe na levoj strani vidnog polja omogućava čoveku bolji pogled na bebu",objašnjava jedan od autora istraživanja doktor Gilijam Forester.

Bez obzira na dominantnu ruku, nekoliko dece je "jastuk-lutku" držalo u levoj ruci, dok su druga deca lutku nosila u desnoj ruci.

Deca koja su jastuk držala u levoj ruci, što im je omogućilo da bolje procesuiraju "lice" lutke, su imala bolje rezultate u društvenim i mentalnim zadacima koje su im dali istraživači, od dece koja su jastuk držala u desnoj ruci.

Kad su nakon toga istraživači deci dali prave lutke, uzorak je ostao isti. 

"Njihova takozvana sklonost nošenja deteta na levoj strani se pokazala prisutnom već u ranom razdoblju razvoja i deci nije bilo potrebno iskustvo nošenja bebe kako bi instinktivno preferirali levu stranu" objasnio je doktor Forester.

Isto kao i kod dece, 80 odsto mama nosi decu na levoj ruci, pogotovo tokom prvih 12 nedelja života kad je beba najranjivija i potrebna joj je potpuna njega i nadzor.

Deca koja su nosila bebe na levoj strani su se pokazala boljima i u praćenju uputstva su pokazala veću želju da odrade zadatak, što upućuje na to da su njihove društvene veštine bolje razvijene od dece koja su lutku nosila na desnoj strani.

"Interesantno je da deca koja su lutke držala na levoj strani postigla su bolje rezultate na testiranju društvenih sposobnosti, što upućuje da korištenje vizualnog polja povezanog sa dominantnom poovinom mozga za obradu društvenih sadražaja daje pojedincima u životu stvarnu prednost", zaključio je doktor Forester.