Zločin bi mogao da bude povezan s mutacijom dva gena, saopštili su naučnici koji su analizirali genetski materijal 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, prenosi naučni časopis "Molekularna psihijatrija".

Saznajte i Genetika: Od koga će beba naslediti boju očiju?

Naučnici iz Evrope i SAD naveli su da su tokom studije uzeli u obzir i faktore životne sredine - istoriju bolesti zavisnosti od droge i alkohola, kao i asocijalno ponašanje zbog zlostavljanja u detinjstvu, ali to nije promenilo rezultat analize gena.

U istraživanju se objašnjava da su naučnici želeli da otkriju uticaj genetskih varijacija na zločince i dodaje da sigurno i drugi geni imaju ulogu u tome.

Dve verzije gena (MAOA i CDH13) otkrivene su mutirane kod ispitanih zločinaca, ali te mutacije koja su povezane sa izuzetno nasilnim ponašanjem, ima i jedna petina svih ostalih ljudi. Sami po sebi, ti geni nisu znak da su svi ljudi koji ih imaju potencijalne ubice i teški zločinci.

S druge strane, utvrdili su naučnici, u grupi nasilnika su i ljudi kod kojih ti geni nisu mutirali.

Pogledajte i Agresivnost kod dece zavisi od genetike

Gen MAOA kontroliše proizvodnju enzima dopamina, a njegov mutirani oblik može da uslovi delinkvenciju, što su ranije naučnici već utvrdili. Drugi gen, CDH13, povezan je s poremećajem kontrole impulsivnog ponašanja.

"Otkrili smo da ta dva gena utiču na agresivno ponašanje. Verovatno postoje i drugi geni koji imaju sličan uticaj", rekao je finski naučnik Jari Tilhonen sa Odeljenja neuronauke Instituta Karolinska u Stokholmu.

Tilhonen je upozorio da ti rezultati ne treba da promene metod procenjivanja krivične odgovornosti osumnjičenog nasilnika. Po njegovim rečima, osoba s tom mutacijom ima pet puta veći rizik da postane izuzetno nasilna.

Finski naučnik zaključuje da su potrebne i druge studije da bi se utvrdila veza između gena i zločina, piše Beta, a prenosi 021.

Pogledajte i Genetsko savetovalište: planiranje potomstva

*Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete stručnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici -YuMama.